responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 24

شما بايد در روحيه‌تان اين مطلب را حفظ كنيد، و مردم هم بايد مواظب شما باشند و مواظب همه اينها باشند و هر يك از ما و شما و همه خواستيم كه از آن راهى كه اسلام داشته است- از اول راهى كه داشته است و از آن طريقه‌اى كه انبيا داشته‌اند- ما بخواهيم عدول كنيم، آن روز نمونه شكست پيروزى اسلام پيدا مى‌شود و تا يك همچو مسئله‌اى پيدا نشده پيروزى در جاى خودش شك نكنيد كه هست، البته براى خدا بايد باشد.

شكرگزارى از خدا با خدمت به محرومين‌

شما براى خدا در اين مجلس حالا آمديد. وقتى مجلس اين طور است كه يك امتيازى نيست كه حالا وقتى شما رفتيد توى بازار، مردم كنار بروند كه رئيس مجلس آمد يا وكيل مجلس آمد، نخست وزيرش هم اين طور است، اين جور نيست كه وقتى كه توى مردم برود، مردم فرق بگذارند با هم و همه اينها اين طور هستند، وقتى يك همچو مطلبى را داريد احساس مى‌كنيد كه امتياز دنيايى نداريد، اين را بايد شكر كنيد و در شكرانه اين نعمت خدمت به خلق بكنيد و خدمت به احكام اسلام بكنيد و براى اينهايى كه اولياى ما هستند؛ اين پايين شهريها و اين پابرهنه‌ها به اصطلاح شما، اينها ولى نعمت ماها هستند.

اگر اينها نبودند، ما يا در تبعيد بوديم يا در حبس بوديم يا در انزوا. اينها بودند كه همه ما را از اين مسائل نجات دادند و همه ما را آوردند و نشاندند به جايى؛ به خيال خودمان جايى است اين. بايد ملتفت باشيد كه آقا شما همان آدمى هستيد كه توى حبس بوديد و شما همان آدمى هستى كه در تبعيد بودى و شما همان آدمى هستى كه در انزوا بودى، اين مردمند كه آمدند ما را آوردند بيرون از همه اينها و ما اگر تا آخر عمرمان به اينها خدمت كنيم، نمى‌توانيم از عهده خدمت اينها برآييم. خداوند به ما توفيق بدهد كه ما يك خدمتگزارى براى اينها باشيم و به اين نعمت موفق بشويم. شما امروز هم كه ملاحظه مى‌كنيد اينهايى كه در جبهه‌ها الآن دارند جانفشانى مى‌كنند، اينها از كدام طبقه هستند.

شما اگر پيدا كرديد در تمام اينها يك نفرى كه مال آن اشخاصى باشد كه داراى سرمايه‌هاى بزرگ هستند، آن اشخاصى باشد كه در سابق داراى قدرتهايى بودند. اگر

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 24
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست