responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 169

باشند! و اينها همان انحطاطى است كه من عرض مى‌كنم رو به انحطاط اخلاقى ما هستيم و ما بايد چه بكنيم و اسلام بايد چه بكند با اين اخلاقى كه ديگر به افتضاح كشيده شده است، با اين وضعى كه ديگر آن روزى كه اينها شكست خوردند و رفتند بيرون و زدند ايرانيها آنها را بيرون كردند، آن روز هم باز هى گفته مى‌شود كه صدام افراد خودش را خواسته است ديگر! بعد از اينكه واضح شده اين مسأله در همه جا، از خارج آمدند ديدند و گفتند كه مسأله چى بوده، حالا هم باز آنجا را نمى‌خواهند به رو بياورند كه شكست خورده، مى‌گويد كه ايشان خواستند افرادش را لا بد صلح‌جويى بوده اين! اينها همه علايم اين است كه دنيا رو به سراشيبى است؛ يعنى، اين قشرهايى كه دارند دنيا را اداره مى‌كنند اينها رو به سراشيبى هستند.

و ملتها بايد متوجه به اين معنا باشند كه ملتها را اينها نكشانند همراه خودشان رو به سراشيبى. ملت عراق بايد متوجه اين معنا باشد كه اگر چنانچه صدام در عراق باقى بماند، آنها را رو به فساد مى‌كشد، جوانها را رو به فساد مى‌كشد. و خدا مى‌داند كه آن قدر لطمه‌اى كه بر عراق وارد شده است از اين حزب كافر عفلقى و بر جوانهاى آنها وارد شده است، چه صدمات اخلاقى بوده كه وارد شده است! آن كه انسان را و كشورها را تهديد مى‌كند اين انحرافات اخلاقى است كه تهديد مى‌كند، و الّا سلاح- فى نفسه- چه اشكال دارد؟

ممانعت از ورود افراد منحرف در حزب و انجمنهاى اسلامى‌

يعنى ما از مسأله بگذريم. يك چند كلمه‌اى با آقايانى كه در اينجا تشريف دارند، عرض كنيم. من اطمينان به اين آقايانى كه مى‌شناسمشان كه در رأس اين حزب بودند و سابق هم بعضى ديگر كه بودند. خوب اينها را ما با آنها بوديم و مى‌شناسيم. لكن اين آقايان چند نفر هستند و احاطه به تمام كشور و حزب جمهورى اسلامى در تمام كشور را ندارند. بايد اشخاصى كه در هر جا هستند و متكفل اين امر هستند و اشخاص صالح هستند، با كمال دقت و با كمال وسوسه، ملاحظه كنند كه افرادى كه- خداى نخواسته-

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 16  صفحه : 169
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست