responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 357

را بكشند. آنها ملت را مى‌خواهند از آن كار بكشند، نمى‌خواهند مملكت خراب كنند، مى‌خواهند مملكت آباد باشد، از آن چيز ببرند. آنها با يك نقشه‌هايى، بين دولت و ملت شكاف ايجاد مى‌كنند؛ بين دولت و روحانيت شكاف ايجاد مى‌كنند. اين شكاف كم كم اگر زياد شد، اسباب نارضايتى شد، مردم از دولت منحرف مى‌شوند. [آن وقت‌] شما يا بايد با سر نيزه با مردم رفتار كنيد يا برويد كنار.

توفيق خدمتگزارى به مردم، موهبتى الهى‌

اين موهبت الهى كه به شما شده است و به همه ما شده است و به همه مسلمين شده است، اين موهبت الهيه را همين طور بگيريد و محكم نگه داريد. هم به آقاى رئيس جمهور اين را عرض مى‌كنم و هم به آقاى نخست وزير و هم به همه شما. هر كدام شما در هر جايى كه هستيد، مأمورينى كه مى‌خواهيد بفرستيد به اطراف، اين مأمورين را درست توجه كنيد كه با ساخت مردم موافق باشند. همان طورى كه خود شما مى‌خواهيد با مردم همفكر باشيد، اينها هم با مردم همفكر باشند، با روحانيون همفكر باشند، طورى باشد كه هماهنگى داشته باشند و عمال دولت هماهنگى با مردم داشته باشند؛ با روحانيت كه داشته باشند، با مردم هم دارند. و اين اسباب اين مى‌شود كه بين دولت و ملت هميشه همبستگى هست و اين موجب اين مى‌شود كه ايران مصون بماند؛ نتواند كسى در آن كارى بكند. عمده آنچه كار مى‌شود [روى‌] آن، ايجاد اختلاف است. حالا توانستند بين اين ملت و ملت ديگر و ملتهاى ديگر، ملتها را نتوانستند، بين ملتها و دولتهايشان خيلى آسان است. اين دولتها را امر مى‌كنند كه شما طرح فلان را بده، مردم ناراضى مى‌شوند از اين؛ كارى هم از آنها نمى‌آيد، اختلاف پيدا مى‌شود. كم كم اين اختلاف مى‌رسد به آنجايى كه ممكن است سقوط بيايد.

الآن در منطقه اين طورى است كه يك عده معدودى مى‌خواهند بر همه منطقه حكومت كنند و هيچ كار نداشتند چنانكه ملت چه كاره است و چه مى‌خواهد. و ما با ملت [مى‌گوييم،] همه ملتها بايد اين مطلب را بدانند كه امروز مثل ديروزها نيست. امروز مردم‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 357
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست