responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 260

عالم، شايد در صف اول از مردم نيكوكار واقع بشوند. و شغل كشاورزى شغلى بوده است كه انبيا هم به او اشتغال داشته‌اند، و انبيا هم رزق خودشان را از راه كشاورزى به دست مى‌آوردند. و از نظر سياسى، در امروز ما چنانچه كشاورزى‌مان يك كشاورزى سالم و يك كشاورزى متعهدانه و كوشش براى اين [باشد] كه در ارزاقمان محتاج به خارج نشويم، اين يك جهاد است؛ همان طور كه مجاهدين ارجمند ما در جبهه‌ها مشغول خدمت هستند و بحمد اللَّه، آنها آفرين برشان كه سرفرازى براى ملت ما ايجاد كردند و ايجاد مى‌كنند! كشاورزان ما هم كه در پشت جبهه هستند، آنها هم مجاهد هستند و آنها هم براى اينكه كشور ما محتاج به قدرتهاى ديگرى نباشد، مجاهدت مى‌كنند.

و از قرار مذكور، امسال از سالهاى قبل، كشاورزى بهتر و سطح برداشت بالاتر بوده است. و من اميدوارم كه كشاورزان قدر خودشان را بدانند. و احتياج هر كشورى به كشاورزى، كه ارزاق كشور را تأمين مى‌كند، بيشتر از ساير چيزهاست. و شما كشاورزان سرتاسر كشور ارجمندتر از ساير قشرها هستيد؛ چون كه ارزاق ملت را، كه مورد احتياج ملت است و بالاترين احتياج است، شما تأمين مى‌كنيد. و ان شاء اللَّه، خودتان را به حد خودكفايى برسانيد، به طورى كه ما احتياج به هيچ يك از كشورها نداشته باشيم، بلكه ان شاء اللَّه، اين فرآورده كشاورزان به جاهاى ديگر و كشورهاى ديگر هم ان شاء اللَّه، صادر بشود.

اهميت انتخابات رياست جمهورى‌

و مسئله ديگر قضيه انتخابات است كه من در عين حال كه قبلًا هم تذكر دادم، حالا هم تذكر مى‌دهم به همه ملت كه همه اين شرارتها كه در سطح كشور الآن مى‌شود ممكن است براى اين باشد كه شما را از رفتن به پاى صندوق بترسانند و شما را از خدمت به اسلام و خدمت به مسلمين سست كنند. و بايد همه ما در اين امر توجه داشته باشيم كه اين يك امر حياتى است براى جمهورى اسلام. شما مى‌بينيد كه در عين حال كه در آراى قبل از اين، براى شهيد رجايى چهارده ميليون جمعيت شركت كرد و سيزده ميليون رأى آورد

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 260
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست