responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 194

پيام [به ملت ايران (حماسه هفده شهريور- مقاومت ملت در برابر توطئه‌ها)]

زمان: 17 شهريور 1360/ 9 ذى القعدة 1401

مكان: تهران، جماران‌

موضوع: تجليل از حماسه 17 شهريور و مقاومت ملت در مقابل توطئه‌ها

مناسبت: سومين سالگرد يوم اللَّه 17 شهريور

مخاطب: ملت ايران‌ [1]

بسم اللَّه الرحمن الرحيم‌

سالروز هفدهم شهريور كه گزارشگر جنايات شاهنشاهى ضد انسانى و اسلامى است و از ايام اللَّه و نشانگر مقاومت و شجاعت و ايستادگى ملت در مقابل ستمگران و جنايتكاران است، در خاطره ملت مبارز ايران زنده است و زنده خواهد بود.

ملت شجاع و رزمنده ايران در آن روز و روزهاى اختناق و جنايت به دست دژخيمان شاه مطرود، نشان داد كه تا رسيدن به هدفهاى انسانى- اسلامى خود چون سدى آهنين ايستاده و از قتل عامها و كشتارهاى وحشيانه دسته جمعى هراس به خود راه نداده و راه خود را شجاعانه ادامه مى‌دهد. از هفدهم شهريور تا امروز سالروز افتخارآميز آن، هر گز سستى و فتورى در اراده آهنين ملت انقلابى ايران حاصل نشده، بلكه هر واقعه و فاجعه‌اى او را مصمم‌تر و منسجم‌تر مى‌كند.

هفده شهريور بايد درسى باشد براى كوردلانى كه گمان كرده‌اند با به شهادت رساندن چند نفر از سران متعهد كشور، مى‌توانند سد عظيم مسلمانان نيرومند و شجاع را بشكنند.

ملتى را كه پانزدهم خرداد و هفدهم شهريور و ايام ديگر را پشت سر نهاده است و چون سيلى خروشان موانع را هر چه بزرگ باشد از سر راه خود برداشته و درهم پيچيده است، نمى‌شود با كارهاى بزدلانه كه جز از شكست‌خورده‌ها و مأيوسها و مطرودها صادر


[1] متن پيام امام خمينى را فرزند ايشان آقاى سيد احمد خمينى در اجتماع پر شكوه صدها هزار تن از مردم تهران، خانواده‌هاى شهيدان 17 شهريور و جمعى از مسئولين كشور و جانبازان واقعه 17 شهريور كه در ميدان امام حسين و خيابانهاى اطراف آن در گراميداشت سالروز 17 شهريور اجتماع كرده بودند، قرائت كرد.

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 194
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست