responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 193

ببينند دولتش آيا نقصى دارد؟ آيا تزلزلى در دولت هست؟ آيا مردم متزلزلند؟ بازارهاى ايران بسته شده است؟ اعتصابات در كار است؟ از هيچ يك از اينها نيست؛ مردم زندگى‌شان سر جاى خودش و به زندگى خودشان، روزمره خودشان دارند ادامه مى‌دهند و همه هم حاضر در وقعه هستند و در صحنه هستند و كشور را از خودشان مى‌دانند و دولت را از خودشان مى‌دانند و همه چيزها به دست خودشان است و هر وقت هم هر يك از شما آقايان- خداى نخواسته- تخلفى بكنيد، خود مردم به حسابتان مى‌رسند. اين مردمند كه در صحنه هستند. بنا بر اين، ما چه تزلزلى داريم كه از خارج هى، هر روز در اين مقالاتشان مى‌نويسند و براى من مى‌آيد- اين خبرگزاريها مى‌دهند براى من- هر روز نوشته مى‌شود به اينكه ايران ديگر رفته از بين و تمام شد. و- عرض مى‌كنم- كجايش تمام شد؟ همين ايران هست و همين بازارها به جاى خودش هست و وفور نعمت هم بحمد اللَّه، هست. البته گرانى هم هست. گرانى كجاست كه نيست؟ جاى ديگر مگر گرانى نيست؟ همه جاى دنيا گرانى است. همه جاى دنيا انفجار است. همه جاى دنيا خرابكارى است. ايران را اگر مقايسه كنيم با ممالك ديگر، معلوم نيست كه بيشتر از آنها اين چيزها را داشته باشد. بنا بر اين، ما چه گرفتارى داريم؟

شما با دل محكم- و دژ شما اسلام است، پشتوانه شما خداى تبارك و تعالى است، صاحب اين مملكت امام زمان- سلام اللَّه عليه- است با دل محكم- مشغول كارتان بشويد و از هيچ يك از اين مسائل نترسيد.

البته بايد اوضاع امنيتى هم با كمال دقت ملاحظه بشود؛ براى اينكه هر يك از شما موظفيد كه خودتان را حفظ كنيد. وظيفه اسلامى است كه خودتان را حفظ كنيد و علاوه بر اين، وظيفه حالا بيشتر است از سابق- از- حفظ خود آدم. و به مسائلى كه مردم دارند رسيدگى كنيد و كارها را ان شاء اللَّه، بر وفق مراد اسلام و خودتان انجام بدهيد. و موفق و مؤيد باشيد، ان شاء اللَّه. و سلامت باشيد، ان شاء اللَّه.

و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 15  صفحه : 193
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست