responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 209

پدرش از بارزترين اقشارى بودند كه با قيامهاى متعدد خود در مقابل فساد دستگاه به افشاگرى و مبارزه پرداختند و مبارزات ضد شاهى- امريكايى را در طول مبارزات بر حق مردم شريف هدايت مى‌كردند و به پيروزى رساندند، از طريق ايادى شاه و دارودسته‌اش گسترش پيدا كرده است. درست زمانى كه روحانيت، مبارزه سرسختش را در سالهاى 41- 42 عليه شاه خائن شروع كرد، شاه روحانيت متعهد و مسئول را «ارتجاع سياه» ناميد، زيرا تنها خطر جدى براى او و سلطنتش روحانيون مبارزى بودند كه ريشه در عمق جان مردم داشتند و در مقابل او و ستمكارى‌اش ايستادند.

درست اكنون ايادى شاه براى خرد كردن روحانيت كه اساس استقلال و آزادى اين مملكت است كلمه «ارتجاع» را در دهان فرزندانم كه از عمق جريانات مطلع نيستند انداخته‌اند.

فرزندان عزيز و انقلابى‌ام! امروز توهين و تضعيف روحانيت ضربه به استقلال و آزادى و اسلام است. امروز راه شاه خائن را رفتن و كلمه ارتجاع را به اين طبقه محترم كه از نادرترين قشرهايى هستند كه زير بار شرق و غرب نمى‌روند، خيانت است. خواهران و برادران عزيزم! بدانيد آنانى كه روحانيون را مرتجع مى‌دانند در نهايت راه شاه و امريكا را مى‌روند. ملت شريف ايران با پشتيبانى از روحانيت اصيل و متعهد ايران كه هميشه حافظ و سنگربان اين مرز و بوم بوده‌اند، ديْن خود را به اسلام ادا مى‌نمايند و طمع ستمكاران تاريخ را از كشور قطع مى‌نمايند. از طرف ديگر من به روحانيين محترم در هر جا هستند اعلام مى‌كنم، ممكن است شياطين با ايادى خود تبليغات سوئى عليه جوانان عزيز خصوصاً جوانان دانشگاهى بكنند، بايد روحانيون بدانند كه امروز تكليف آن است كه همه قشرهاى ملت خصوصاً دو قشر معظم كه مغز متفكر ملت هستند دست به دست هم داده و عليه قدرتهاى شيطانى و مستكبرين كوشش نموده و در صف واحد، نهضت اسلامى را جلو رانده و استقلال و آزادى را چون جان عزيز خود نگهبانى كنيد. نقشه جهانخواران و عمال آنان، جدا كردن اين دو طبقه مؤثر متفكر در زمان رژيم طاغوتى بود و مع الأسف موفق شد و كشور را به تباهى كشاند، و آن نقشه بار ديگر در دست اجرا است‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 209
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست