responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 208

اصولًا ارزشى براى خلق مستضعف قائل نبود و متأسفانه هم اكنون هم نيست.

روشنفكران متعهد و مسئول، بياييد تفرقه و تشتت را كنار گذاريد و به مردم فكر كنيد و براى نجات اين قهرمانان شهيد داده، خود را از شرّ «ايسم» و «ايست» شرق و غرب نجات دهيد. روى پاى خود بايستيد و از تكيه به اجانب بپرهيزيد.

طلاب علوم دينى و دانشجويان دانشگاهها بايد دقيقاً روى مبانى اسلامى مطالعه كنند و شعارهاى گروههاى منحرف را كنار گذارند و اسلام عزيز راستين را جايگزين تمام كج‌انديشيها نمايند. اين دو دسته بايد بدانند اسلام خود مكتبى است غنى كه هر گز احتياجى به ضميمه كردن بعضى از مكاتب به آن نيست. و همه بايد بدانيد كه التقاطى فكر كردن خيانتى بزرگ به اسلام و مسلمين است كه نتيجه و ثمره تلخ اين نوع تفكر در سالهاى آينده روشن مى‌گردد. با كمال تأسف گاهى ديده مى‌شود كه به علت عدم درك صحيح و دقيق مسائل اسلامى، بعضى از اين مسائل را با مسائل ماركسيستى مخلوط كرده‌اند و معجونى بوجود آورده‌اند كه به هيچ وجه با قوانين مترقى اسلام سازگار نيست.

دانشجويان عزيز! راه اشتباه روشنفكران دانشگاهى غير متعهد را نرويد و از مردم خود را جدا نسازيد.

12- مسئله ديگر مطبوعات است. من بار ديگر از مطبوعات سراسر ايران مى‌خواهم كه بياييد و دست در دست يكديگر نهيد و آزادانه مطالب را بنويسيد، ولى توطئه نكنيد.

من بارها گفته‌ام كه مطبوعات بايد مستقل و آزاد باشند، ولى متأسفانه و با كمال تعجب تعدادى از آنها را در مسيرى ديدم كه با كمال بى‌انصافى مقاصد شوم راست و يا چپ را در ايران پياده مى‌كردند و هنوز مى‌كنند. مطبوعات در هر كشورى نقش اساسى را در ايجاد جوّى سالم و يا ناسالم دارند. اميد است كه در خدمت خدا و مردم در آيند.

و همچنين راديو- تلويزيون بايد مستقل و آزاد باشند و همه گونه انتقاد را با كمال بيطرفى منتشر سازند تا بار ديگر شاهد راديو- تلويزيون زمان شاه مخلوع نگرديم.

راديو- تلويزيون بايد از عناصر طرفدار شاه و يا منحرف پاكسازى شود.

13- اين روزها حملات به روحانيت اصيل كه براستى چه در زمان شاه و چه در زمان‌

نام کتاب : صحيفه امام نویسنده : الخميني، السيد روح الله    جلد : 12  صفحه : 208
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست