responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 146
ترديد يارش هست . اينطور نيست كه اگر رسيدن به مقام شامخ امام معصوم محال باشد رسيدن به مقام شاگردانشان هم سخت باشد .

مرحوم آيه الله حاج شيخ محمد تقى آملى رضوان الله تعالى عليه حكيم و فقيه و متادب به آداب اسلامى و متواضع بود [9] . بزرگوار و كريم بود . يك وقت مى فرمود : در خواب ديدم دشمنى به من حمله كرد . من با آن دشمن درگير و گلاويز شديم . اين دشمن من را رها نمى كرد . من براى اين كه از شر او نجات پيدا كنم هيچ چاره نداشتم جز آن كه دست او را بشدت گاز بگيرم , تا مرا رها كند و در اين حال بيدار شدم ديدم دستم در دهان خود من است و بشدت دستم را گاز گرفته ام . در همان عالم خواب به من فهماندند كه دشمن تو كسى جز خودت نيست , از خودت نجات پيدا كن .

كسى كه كارى به انسان ندارد اگر دشمنى هست از خود ما است . اين گونه از خواب هاى خوب را هم خداوند نصيب هر كسى نمى كند تا به انسان بفهماند كه دشمن تو خود تو هستى . خيلى شرط دارد تا انسان خواب هاى خوب ببيند . در بعضى از تعبيرات روائى ما ائمه عليهم السلام فرمودند : اگر يك


[9]مرحوم آية الله حاج شيخ محمد تقى آملى قدس سره القدوسى از اكابر و مفاخر دانشمندان بود و در مسجد مجدالدوله تهران اقامه جماعت مى فرمود . حوزه تدريس معقول و منقول داشت . ولادت ايشان 11 ذيقعدة الحرام 1304 در تهران بود . مقدمات و سطوح را در تهران فرا گرفت و در سال 1339 هجرى به نجف اشرف مشرف شد . مدت 14 سال در حوزه علميه نجف اقامت نمود و به محضر درس مرحوم آيه الله العظمى نائينى و مرحوم ضياء الدين عراقى بار يافت . در سال 1353 به تهران مراجعت نمود و در آن ديار به افاده پرداخت و در سال 1391 به لقاء حق شتافت . وى داراى آثار علمى نفيس بسيار مى باشد كه از آن جمله :

[1]شرح و حاشيه بر مكاسب شيخ انصارى ( ره ) .

[2]شرح بر منظومه سبزوارى در حكمت .

[3]كتاب الصلوة , تقريرات درس مرحوم نائينى .

[4]شرح بر عروة الوثقى .

[5]شرح بر اشارات .

براى آشنائى بيشتر به كتاب تذكرة المقابر فى احوال المفاخر , تاليف محمد شريف رازى مراجعه شود .

نام کتاب : اسرار عبادات نویسنده : جوادی آملی، عبدالله    جلد : 1  صفحه : 146
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست