قرآن كريم هم راه ولائى انسان را بازگو نموده , هم راه اعلام انزجار و عداوت را
فرا راه او نصب كرده , و مى فرمايد : هرگز با يهوديان و ترسايان ولايت برقرار
نكنيد ! بلكه , هرگز با كافران ( هركه باشد ) ولايت برقرار نكنيد و از اين هم
فراتر(
لاتتخذوا عدوى و عدوكم أولياء
) [4] و بالاخره مى فرمايد اگر پدران و فرزندانتان هم در مسير دينى شما نيستند
, با آنها رابطه ولائى برقرار نكنيد . اگر ابتدا تخليه نباشد , يعنى تهذيب نفس
از آن ولاءهاى كاذب و باطل نباشد , راه براى تجليه و تحليه باز نيست , ابتدا
بايد برائت انسان مشخص باشد , آنگاه گرايش خويش را جهت بخشد .
خداى
سبحان همانطورى كه مسأله تبرى را گاهى به صورت جمله انشائيه , و گاهى به صورت
جمله خبريه بيان مى كند , مسأله تولى را نيز گاهى به صورت انشاء و گاهى به
صورت اخبار القاء مى كند . . .
ساعت چهار و پنجاه دقيقه روز چهارشنبه اول دى ماه يكهزار و سيصد و شصت و پنج
را نشان مى داد كه , صداى انفجار بمبهاى اهدائى اولياء كفر ( ابرقدرتان شرق و
غرب ) به صدام جنايتكار در بمباران سه راه بازار قم كه موجب به خاك و خون
كشيده شدن عده اى كثير از هموطنانمان گرديد , و سپس غريو( الله اكبر) و(
جنگ , جنگ , تا پيروزى) حاضرين , كلام استاد را قطع نمود .