س
106- با توجه به اينكه وقت نماز داخل شده، آيا جايز و صحيح است، وضو را
قربةً الى الله (نه به قصد نماز) بگيرند؟
ج- بلى، مانعى ندارد و با آن وضو نماز هم مىتوانند بخوانند و صحيح
است.
س
107- شخصى مدتى، قبل از وقتِ نماز، براى نماز وضو مىگرفته و جاهل به
مسأله بوده است، آيا نمازهايى كه با آن وضو خوانده صحيح است؟
ج- در فرض سؤال كه قصد قربت داشته است، نمازها صحيح است و قضا ندارد.
س
108- در وضوى ارتماسى اگر دست راست را در آب فرو برد و دست چپ را نيز در
آب فرو برد و ارتماساً وضو گرفت و اصلًا دست راست را به دست چپ نكشيد، آيا براى
مسح سر و پاى راست اشكالى پيش مىآيد؟
ج- اشكال پيش نمىآيد و مسح سر و پاى راست را با ترى كف دست راست و مسح
پاى چپ را با دست چپ انجام مىدهد و وضو صحيح است.
س
109- در توضيح المسائل فرمودهايد: «شستن صورت و دستها مرتبه اول واجب و
مرتبه دوم جايز و مرتبه سوم حرام است»، آيا اين مطلب اختصاص