responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 261

نماز صحيح است. ولى اختياراً به آنجا نروند.

س 330- شركت در نماز جماعت اهل سنّت، آيا اختصاص به مسجد الحرام و مسجد النبى دارد، يا در مساجد ديگر هم كافى است؟

ج- اختصاص به مسجد الحرام و مسجد النبى ندارد.

س 331- برادران شيعه در نماز جماعت اهل سنت شركت مى‌كنند. بعضاً ديده شده كه امام جماعت در حين قرائت آيه سجده را تلاوت مى‌كند و خود و تمامى نمازگزاران به سجده مى‌روند و شيعيان هم تقيتاً به سجده مى‌روند، آيا اين سجده اضافه باعث بطلان نماز آنها مى‌شود و يا چون از باب تقيه بوده، ضررى به صحت نماز آنها نمى‌زند؟

ج- در فرض سؤال نماز آنها باطل نمى‌شود، ولى احتياطاً نماز را اعاده كنند.

س 332- آيا در نماز جماعت اهل سنّت هم مى‌توان براى درك ثواب، در تشهد آخر اقتدا كرد و بدون تكبير مجدّد نماز را به طور فرادى‌ ادامه داد؟

ج- مانعى ندارد.

س 333- شخصى براى خواندن نماز جماعت وارد مسجد النبى يا مسجد الحرام يا يكى از مساجد اهل سنت شده در حالى كه جماعت تمام شده ولى صفها به هم نخورده، آيا اذان و اقامه ساقط است؟

ج- در فرض سؤال اذان و اقامه ساقط نيست، بلكه اگر كسى بعد از خواندن نماز جماعت با آنها، بخواهد احتياطاً نماز خود را اعاده كند استحباب گفتن اذان و اقامه به قوت خود باقى است.

س 334- در نماز جماعت مسجد الحرام و مسجد النبى يا ساير مساجد مكه و مدينه آيا مى‌توان بر فرش سجده كرد؟ و چنانچه بر فرش سجده كند، آيا اعاده آن لازم است؟

نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 261
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست