ج- طبق
فتواى مجتهدى كه خودش از او تقليد مىكند، عمل كند و در موارد اختلافى بهتر است
احتياط كند.
س 151- اگر
زن در ميقات حائض باشد، و يقين كند كه نمىتواند عمره تمتع را در وقت خود انجام
دهد بايد به نيت عمره تمتع محرم شود و بعداً در ضيق وقت عدول به افراد كند. آيا با
فرض يقين زن به اينكه مىداند تا آخر وقت پاك نمىشود. چگونه نيّت عمره تمتع كند؟
ملاك چيست؟
ج-
ملاك عمل به وظيفه فعلى است و چون در حال حاضر مأمور و مكلف به حج تمتع است. نه
افراد لذا فعلًا بايد نيت تكليف و امر فعلى را بكند. و يقين او به اينكه تا آخر
وقت پاك نمىشود مانع از امكان نيت عمره طبق وظيفه فعلى نمىشود. مضافاً بر اينكه
لعل اللَّه يحدث بعد ذلك امراً.
س 152- آيا
بانوان هم براى احرام، بايد لنگ و ردا يا مشابه آن را بپوشند؟ و يا مىتوانند در
لباس معمولى خود محرم شوند؟
ج- به
احتياط مستحب، در حال احرام كه چند دقيقه بيشتر طول نمىكشد لنگ و ردا را روى لباس
معمولى بپوشند.
س 153-
فرمودهايد احتياط مستحب آن است كه زنها در حال نيّت و تلبيه. دو لباس احرام را
بپوشند. سؤال اين است كه اگر عمداً نپوشند و در همان لباس معمولى خودشان محرم
شوند، احرامشان باطل است يا خير؟
ج-
خير. به احرام آنها ضرر نمىزند و باطل نيست.
س 154- كسى
بدون نيت احرام حج لباس احرام را پوشيده و با سايرين تلبيه را گفته است و بعد از
وقوف در عرفات متوجه شده است، حكم او چيست؟
ج- اگر
نيت انجام حج را داشته و تلبيه گفته، احرام محقق شده است و حج