responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 221

را انجام دهد؟

ج- طبق فتواى مجتهدى كه خودش از او تقليد مى‌كند، عمل كند و در موارد اختلافى بهتر است احتياط كند.

س 151- اگر زن در ميقات حائض باشد، و يقين كند كه نمى‌تواند عمره تمتع را در وقت خود انجام دهد بايد به نيت عمره تمتع محرم شود و بعداً در ضيق وقت عدول به افراد كند. آيا با فرض يقين زن به اينكه مى‌داند تا آخر وقت پاك نمى‌شود. چگونه نيّت عمره تمتع كند؟ ملاك چيست؟

ج- ملاك عمل به وظيفه فعلى است و چون در حال حاضر مأمور و مكلف به حج تمتع است. نه افراد لذا فعلًا بايد نيت تكليف و امر فعلى را بكند. و يقين او به اينكه تا آخر وقت پاك نمى‌شود مانع از امكان نيت عمره طبق وظيفه فعلى نمى‌شود. مضافاً بر اينكه لعل اللَّه يحدث بعد ذلك امراً.

س 152- آيا بانوان هم براى احرام، بايد لنگ و ردا يا مشابه آن را بپوشند؟ و يا مى‌توانند در لباس معمولى خود محرم شوند؟

ج- به احتياط مستحب، در حال احرام كه چند دقيقه بيشتر طول نمى‌كشد لنگ و ردا را روى لباس معمولى بپوشند.

س 153- فرموده‌ايد احتياط مستحب آن است كه زنها در حال نيّت و تلبيه. دو لباس احرام را بپوشند. سؤال اين است كه اگر عمداً نپوشند و در همان لباس معمولى خودشان محرم شوند، احرامشان باطل است يا خير؟

ج- خير. به احرام آنها ضرر نمى‌زند و باطل نيست.

س 154- كسى بدون نيت احرام حج لباس احرام را پوشيده و با سايرين تلبيه را گفته است و بعد از وقوف در عرفات متوجه شده است، حكم او چيست؟

ج- اگر نيت انجام حج را داشته و تلبيه گفته، احرام محقق شده است و حج‌

نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 221
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست