responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 219

مشخص نمى‌باشد، يا تشخيص آن بسيار مشكل است؟

ج- احرام در تمام قسمتهاى آن كافى است.

س 143- كسانى كه ابتدا به جده رفته و سپس براى عمره تمتع به مكه مى‌روند، آيا براى محرم شدن، حتماً بايد به يكى از ميقاتها بروند؟ يا مى‌توانند در محاذات ميقات محرم شوند؟

ج- در صورت عدم امكان احرام از ميقات، لازم است از محاذى آن محرم شوند و بايد احراز محاذات شود.

س 144- آيا احرام حج حتماً بايد در مكه قديم يا مسجد الحرام باشد، يا در محله‌هاى نوساز هم كفايت مى‌كند؟

ج- در هرجا كه صدق مكه كند كافى است. اگر چه در محلّه‌هاى نوساز باشد.

س 145- شخصى از روى جهل به مسأله در فرودگاه جدّه براى عمره مفرده محرم مى‌شود و پس از انجام طواف و نماز و سعى متوجه مى‌شود كه مى‌بايست به يكى از مواقيت برود، تكليف او در اين صورت چيست؟

ج- در فرض سؤال عمره باطل است و تكليف خاصى ندارد و چنانچه عمره به جهتى بر او واجب بوده است يا بخواهد يك عمره مستحبى انجام دهد بايد به يكى از مواقيت برگردد و لو به ادنى الحل و محرم شود و اعمال را انجام دهد.

س 146- با توجه به پاسخ فوق منظور از ميقات، آيا مواقيت معروفه است؟

ج- ميقات در عمره مفرده ادنى الحل است.

س 147- شخصى قبل از ميقات يا در ميقات و قبل از احرام بيهوش شده، وظيفه او چيست؟

ج- در فرض سؤال بيهوش وظيفه‌اى ندارد بلى اگر ممكن است صبر كنند تا

نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 219
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست