س 143-
كسانى كه ابتدا به جده رفته و سپس براى عمره تمتع به مكه مىروند، آيا براى محرم
شدن، حتماً بايد به يكى از ميقاتها بروند؟ يا مىتوانند در محاذات ميقات محرم
شوند؟
ج- در
صورت عدم امكان احرام از ميقات، لازم است از محاذى آن محرم شوند و بايد احراز
محاذات شود.
س 144- آيا
احرام حج حتماً بايد در مكه قديم يا مسجد الحرام باشد، يا در محلههاى نوساز هم
كفايت مىكند؟
ج- در
هرجا كه صدق مكه كند كافى است. اگر چه در محلّههاى نوساز باشد.
س 145-
شخصى از روى جهل به مسأله در فرودگاه جدّه براى عمره مفرده محرم مىشود و پس از انجام
طواف و نماز و سعى متوجه مىشود كه مىبايست به يكى از مواقيت برود، تكليف او در
اين صورت چيست؟
ج- در
فرض سؤال عمره باطل است و تكليف خاصى ندارد و چنانچه عمره به جهتى بر او واجب بوده
است يا بخواهد يك عمره مستحبى انجام دهد بايد به يكى از مواقيت برگردد و لو به
ادنى الحل و محرم شود و اعمال را انجام دهد.
س 146- با
توجه به پاسخ فوق منظور از ميقات، آيا مواقيت معروفه است؟
ج-
ميقات در عمره مفرده ادنى الحل است.
س 147-
شخصى قبل از ميقات يا در ميقات و قبل از احرام بيهوش شده، وظيفه او چيست؟
ج- در
فرض سؤال بيهوش وظيفهاى ندارد بلى اگر ممكن است صبر كنند تا