س
194- بعضى از اعضاء داخل شكم شخصى را جدا كردهاند ولى استخوان ندارد،
آيا تماس با آن موجب غسل مسّ ميت مىشود؟ و حكم آن از جهت طهارت و نجاست چيست؟ ح-
در فرض سؤال موجب غسل مسّ ميت نمىشود ولى نجس است.
س
195- اگر جنازه كافرى را غسل ميت بدهند، آيا پس از اغسال ثلاثه، مسّ آن
موجب غسل مسّ ميت مىشود؟
ج- غسل دادن غير مسلمان، هر چند مرتد باشد، مشروع و صحيح نيست و بر فرض
هم كه غسل بدهند، اثرى بر آن مترتب نمىشود و مسّ آن موجب غسل مسّ ميت مىشود.
س
196- چنانچه غسل دهنده، ميت را با دستكش غسل دهد و جايى از او به بدن ميت
نرسد، آيا غسل مسّ ميت واجب مىشود؟
ج- در فرض سؤال غسل واجب نمىشود.
س
197- آيا كسى كه ميت را تيمم داده است بايد غسل مسّ ميت كند؟
ج- بلى غسل مسّ ميت بر او واجب است.
س
198- جنازهاى را به جهت عذرى، به جاى غسل، تيمم بدل از غسل دادهاند،
آيا مسّ آن پس از تيمم موجب غسل مسّ ميت مىشود؟ و با تيمم بدن ميت پاك مىشود يا
خير؟
ج- مسّ آن، بنابر اقوى موجب غسل مسّ ميّت نمىشود ولى احتياط خوب است
و بنابر اقوى بدن ميّت با تيمم پاك نمىشود.