responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 112

استخوان باشد، موجب غسل مسّ ميّت مى‌شود.

س 194- بعضى از اعضاء داخل شكم شخصى را جدا كرده‌اند ولى استخوان ندارد، آيا تماس با آن موجب غسل مسّ ميت مى‌شود؟ و حكم آن از جهت طهارت و نجاست چيست؟ ح- در فرض سؤال موجب غسل مسّ ميت نمى‌شود ولى نجس است.

س 195- اگر جنازه كافرى را غسل ميت بدهند، آيا پس از اغسال ثلاثه، مسّ آن موجب غسل مسّ ميت مى‌شود؟

ج- غسل دادن غير مسلمان، هر چند مرتد باشد، مشروع و صحيح نيست و بر فرض هم كه غسل بدهند، اثرى بر آن مترتب نمى‌شود و مسّ آن موجب غسل مسّ ميت مى‌شود.

س 196- چنانچه غسل دهنده، ميت را با دستكش غسل دهد و جايى از او به بدن ميت نرسد، آيا غسل مسّ ميت واجب مى‌شود؟

ج- در فرض سؤال غسل واجب نمى‌شود.

س 197- آيا كسى كه ميت را تيمم داده است بايد غسل مسّ ميت كند؟

ج- بلى غسل مسّ ميت بر او واجب است.

س 198- جنازه‌اى را به جهت عذرى، به جاى غسل، تيمم بدل از غسل داده‌اند، آيا مسّ آن پس از تيمم موجب غسل مسّ ميت مى‌شود؟ و با تيمم بدن ميت پاك مى‌شود يا خير؟

ج- مسّ آن، بنابر اقوى‌ موجب غسل مسّ ميّت نمى‌شود ولى احتياط خوب است و بنابر اقوى‌ بدن ميّت با تيمم پاك نمى‌شود.

س 199- كسى كه غسل مسّ ميت كرده، آيا براى نماز وضو هم لازم است؟

ج- وضو لازم نيست، بلى احتياط خوب است.

نام کتاب : جامع المسائل نویسنده : فاضل لنكرانى، محمد    جلد : 2  صفحه : 112
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست