responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : درسنامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 261

انتظار به حكومت جهانى مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف به صورت ريشه‌دار حلول كند،سرچشمۀ دو رشته اعمال دامنه‌دار خواهد شد.اين دو رشته اعمال عبارت است از:ترك هرگونه همكارى و هماهنگى با عوامل ظلم و فساد و حتى مبارزه و درگيرى با آنها از يك‌سو و خودسازى و خوديارى و جلب آمادگى‌هاى جسمى،روحى،مادى و معنوى براى شكل گرفتن آن حكومت واحد جهانى و مردمى از سوى ديگر».

اين اثر ارزشمند،داراى محتواى غنى و خوبى است كه مى‌تواند براى علاقه‌مندان به مباحث مهدويّت مفيد باشد.

4.دادگستر جهان

كتاب دادگستر جهان نوشتۀ آيت اللّه ابراهيم امينى [1]،در 344 صفحه رقعى منتشر شده است.نويسندۀ كتاب،علت تأليف آن را رخنه شبهات در اعتقادات جوانان و دانش‌آموختگان مى‌داند كه از سوى نويسندگان،پاسخى مناسب و شايسته نگرفته‌اند.از اين رو ايشان تصميم مى‌گيرد چنين كتابى تأليف كند و در سال 1346 توفيق مى‌يابد آن را منتشر سازد.اين كتاب نزديك به بيست‌بار تجديد چاپ شده و به برخى از زبان‌ها نيز ترجمه شده است.

دادگستر جهان عمدتا به صورت پرسش و پاسخ،بين برخى از فرهيختگان تنظيم شده و با استفاده از روايات معصومين عليهم السّلام،مطالب ارزنده‌اى براى استفاده عموم-به ويژه جوانان-ارائه كرده است.

نويسنده در دوازده فصل،با استناد به يافته‌هاى عقلى و نقلى محدّثان،مفسّران و مورخان


[1] .آيت اللّه ابراهيم امينى در سال 1304 در شهر نجف‌آباد متولد شد.پس از پايان دوره ابتدايى،در سال 1321 براى تحصيل علوم دينى به حوزه علميه اصفهان رفت.ادبيات زبان عربى و كتاب‌هاى سطح فقه و اصول و منطق را در آنجا خواند و در سال 1326 براى ادامه تحصيلات به حوزه علميه قم رفت و براى دروس خارج فقه و اصول در محضر اساتيد بزرگ زمان حاضر شد. وى در حوزه علميه قم و اصفهان به تدريس كتاب‌هاى ادبيات،فقه و اصول و فلسفه پرداخت.وى از سال 1344 درباره موضوعاتى چون تعليم و تربيت،حقوق خانواده،اخلاق و سيره پيامبر و ائمه اطهار عليهم السّلام و...كتابهايى چند طبع رسانيده است. (ر.ك:مشعل جاويد،ص 591).

نام کتاب : درسنامه مهدویت نویسنده : سلیمیان، خدامراد    جلد : 1  صفحه : 261
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست