از فرق «كيسانيه» و پيروان ابو كرب ضرير بودند و مىگفتند: محمد حنفيه زنده است و اكنون در كوه رضوى همىزيد و ما منتظر خروج و ظهور او هستيم.
كثير العزّه (در گذشته در 105 ه) شاعر معروف از پيروان آن فرقه بود و به زنده بودن محمد حنفيه اعتقاد داشت.
«كربيه» مىگفتند: او در كوه رضوى جاى دارد و شيرى بر دست راست و پلنگى بر دست چپ دارد و اين دو حيوان درنده از وى نگهدارى مىكنند و به قدرت خداوند دو چشمه پيش او جوشيده و دو جوى شير و عسل در پيش او روان است.
كثير العزه گويد: الا ان الائمة من قريش ولاة الحق اربعة سواء على (ع) و الثلاثة من بنيه هم الاسباط ليس بهم خفاء فسبط، سبط ايمان و برّ و سبط غيّبته كربلاء و سبط لا يذوق الموت حتى يقود الخيل يقدمه اللواء تغيب لا يرى فيهم زمانا برضوى عنده عسل و ماء مقالات الاسلاميين، ص 19.
المقالات و الفرق، ص 26 و 27.
اعتقادات فخر رازى، ص 62.
الفرق بين الفرق، ص 27.
خطط مقريزى، ج 2 ص 35.
كرجيه
قاضى نور اللّه شوشترى مىنويسد: كرجيه از شيعه اماميهاند و در تاريخ گزيده مسطور است كه اصلشان از نسل ابو دلف عجلى است كه به فرمان هارون الرشيد به بلاد عجم آمد و شهر كرج را بساخت و در آنجا ساكن شد و فرزندان او را به قزوين نقل كردند و احوال ابو دلف عجلى و شرح تعصب او در تشيع معروف است، بالجمله آنچه مجملا از بعضى از ثقات اهل قزوين مسموع شده آنست كه دو طايفه از اهالى آنجا «شيعه» اماميهاند و هشت طايفه «حنفى» اند و باقى كه سواد اعظماند و ديگران نسبت به ايشان بر حسب عدد بسيار كم و شافعى مذهب هستند.
مجالس المؤمنين، ص 64
كردكيه
از فرق «خرميه» بودند كه در آذربايجان و ارّان نشيمن داشتند.
مروج الذهب، ج 2، ص 297.
كريم خانيه
پيروان حاج محمد كريم خان قاجار فرزند ابراهيم خان ظهير الدوله هستند كه