responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : رساله توضیح المسایل ( مراجع ) نویسنده : خمینی، روح الله و سایر مراجع    جلد : 2  صفحه : 816

مسأله 2 اگر مرد آزادى زنا كند، بايد او را صد تازيانه بزنند و چنانچه سه مرتبه زنا كند و در هر دفعه صد تازيانه‌اش بزنند، در دفعۀ چهارم بايد او را بكشند ولى كسى كه زن عقدى دائمى يا كنيز مملوك دارد و در حالى كه بالغ و عاقل و آزاد بوده با او نزديكى كرده و هر وقت هم بخواهد مى‌تواند با او نزديكى كند، اگر با زنى كه بالغه و عاقله است زنا كند بايد او را سنگسار نمايند.

اراكى : مسأله اگر مرد آزادى بدون اكراه زن زنا كند در صورتى كه آن مرد زن داشته باشد، بايد او را صد تازيانه بزنند و اگر زن داشته باشد و با او نزديكى نكرده باشد بايد علاوه بر صد تازيانه سر او را بتراشند و از شهر خود و شهرى كه اين عمل را در آن مرتكب شده و حد خورده او را بيرون كنند و به دستور حاكم شرع تبعيدش مى‌نمايند و اگر زن آزادى زنا كند و شوهر نداشته باشد يا شوهر داشته باشد و با او نزديكى نكرده باشد فقط بايد او را صد تازيانه بزنند و چنانچه سه مرتبه زنا كنند و در هر مرتبه صد تازيانه بزنند در مرتبه چهارم بايد آنها را بكشند، ولى كسى كه زن عقدى دائمى دارد و در حالى كه بالغ و عاقل و آزاد بوده با او نزديكى كرده و هر وقت هم مى‌خواهد مى‌تواند با او نزديكى كند اگر با زنى كه بالغه و عاقله است زنا كند در صورتى كه پيرمرد باشد بايد بعد از صد تازيانه او را سنگسار كنند و در صورتى كه پيرمرد نباشد فقط او را سنگسار نمايند و همچنين زنى كه در عقد دائمى است و در حالى كه بالغه و عاقله و آزاده بوده با او نزديكى شده و هر وقت هم شوهر او بخواهد مى‌تواند با او نزديكى كند، اگر با بالغ چه عاقل چه مجنون زنا كند، در صورتى كه پير زن باشد بايد بعد از صد تازيانه او را سنگسار كنند و در صورتى كه پير زن نباشد بايد او را فقط سنگسار كنند و يا اگر زن محصنه با نابالغ زنا كند فقط صد تازيانه دارد.

گلپايگانى : مسأله اگر مرد مسلمان آزادى با غير محارم خود زنا كند، بدون اكراه زن، بايد او را صد تازيانه بزنند و چنانچه سه مرتبه زنا كند و در هر دفعه صد تازيانه‌اش بزنند، در دفعۀ چهارم بايد او را بكشند و اگر زن را اكراه نمايد، بايد آن مرد را بكشند.

كسى كه زن عقد دائمى يا ملك يمين دارد [1]و در حالى كه بالغ و عاقل و آزاد بوده با او نزديكى كرده و هر وقت هم بخواهد مى‌تواند با او نزديكى كند، اگر با زنى كه بالغه و عاقله است زنا كند بايد او را سنگسار نمايند. بلكه بعيد نيست جمع بين صد تازيانه كه اول بزنند و سنگسار نمودن كه بعد از تازيانه باشد. و اگر زن داشته باشد و تا كنون با او نزديكى نكرده باشد، بايد علاوه بر صد تازيانه سر او را بتراشند و از شهرى كه اين عمل را در آن مرتكب شده بيرون كنند. [2]


[1] صافى : كسى كه زن عقد دائمى يا كنيز مملوك دارد. .

[2] صافى : تا يك سال بيرون كنند.

نام کتاب : رساله توضیح المسایل ( مراجع ) نویسنده : خمینی، روح الله و سایر مراجع    جلد : 2  صفحه : 816
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست