responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : آفتاب ولايت نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 117

محفل باشكوه، چند مطلب مهم را به اختصار ، براى جوانان و نوجوانان عزيز عرض كنم و از ايشان خواهش مى‌كنم اين مطالب را به خاطر بسپارند. در ضمن، از عزيزانى كه از اين مطالب مستغنى هستند، عذر مى‌خواهم؛ ولى به هر حال گردگيرى از آيات و روايات بى فايده نخواهد بود.

با اين كه نور ايمان و معرفت به اهل بيت: در دل‌هاى ما وجود دارد، ممكن است آينه دل‌هاى ما بر اثر برخورد با گردوغبار عالم مادّه، زنگار بگيرد و هر از چندگاهى نيازمند زنگار زدايى و گردگيرى باشد. تكرار اين مطالب در اين گونه مجالس و محافل مى‌تواند نقش گردگيرى از دل‌ها و صفادادن و جلادادن به آن را داشته باشد: فَإِنَّ الحَديثَ جَلاءُ القُلُوبِ.[1]

سفارش من به شما جوانان و نوجوانان عزيز كه مخاطبان اصلى من و ميوه‌هاى انقلاب و اميدهاى كشور و به يقين از اميدهاى امام زمان عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف براى آينده اسلام هستيد، اين است كه بدانيد آينده در دست شما است. قدر خود را بيش‌تر بدانيد و در كسب علوم و معارف اهل بيت(عليهم السلام)، كوتاهى نكنيد. بكوشيد همواره ايمانتان را تقويت كنيد و دل‌هايتان را هميشه نورانى و از آلودگى‌هاى گناه پاك نگه داريد.

 

اعتقاد به وجود ولىّ عصر عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف، ويژه شيعيان نيست. ما با برادران اهل تسنّن، كه بيشتر مسلمانان جهان را تشكيل مى‌دهند، در پاره‌اى از مباحث اعتقادى، مثل اصل امامت و مباحث فرعى اختلاف‌هاى داريم؛ امّا به تصديق بسيارى از بزرگان اهل تسنّن، يكى از مطالبى كه در آن، بين شيعه و سنّى و هيچ طايفه‌اى از طوايف مسلمانان اختلاف وجود ندارد، اعتقاد به ظهور حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف است.

دو كتاب از اهل تسنّن را به خاطر بسپاريد كه اين مطلب را به روشنى تصديق كرده اند:


[1] قال رسول اللّه(صلى الله عليه وآله) : «تَذاكَرُوا وَ تَلاَقُوا و تَحَدَّثُوا فَإِنَّ الحَديثَ جَلاءٌ للقُلُوبِ. إِنَّ القُلُوبَ لَتَرينَ كَما يَرينَ السَّيفُ جَلاَؤُها الحَديثُ؛ يك ديگر را ياد، و ملاقات كنيد و از احاديث ما بگوييد؛ چرا كه ذكر حديث جلابخش قلوب است. همانا قلب‌ها، به سانِ شمشيرها، زنگار مى‌گيرد كه جلا و صيقل آن به ذكر حديث است».( كلينى، الكافى، ج 1، ص 41، ح 8)

نام کتاب : آفتاب ولايت نویسنده : مصباح یزدی، محمد تقی    جلد : 1  صفحه : 117
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست