[1] . بنا بر اين رأى كه مراد از «فضّلنا على العالمين» برترى بر
مردم عصر خودشان باشد. (مجمعالبيان، ج 3-/ 4، ص 510)
[2] . بنا بر اينكه مراد از «فضّلنا على العالمين» برترى بر تمامى
انسانها در طول تاريخ باشد، (الميزان، ج 7، ص 243) از اين جهت كه مشمول هدايت
الهىاند.
[3] . دو صفت احسان و صالح از مميّزات پيامبران مذكور در آيات
پيشين مطرح شده و برمىآيد كه نقش اساسى در ارتقاى درجه و مقامات معنوى دارد. (مجمعالبيان،
ج 3-/ 4، ص 510؛ الميزان، ج 7، ص 243)