9. پناه بردن مردانى از انس به مردانى از جنّ، موجب افزايش شرّ مردان جنّ:
وَ أَنَّهُ كانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ يَعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزادُوهُمْ رَهَقاً.
جنّ (72) 6
10. پناه بردن مردان انس به مردان جنّ، موجب افزايش ذلّت و خفت مردان انس:
وَ أَنَّهُ كانَ رِجالٌ مِنَ الْإِنْسِ يَعُوذُونَ بِرِجالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزادُوهُمْ رَهَقاً [1].
پوشش مرد
11. وجوب پوشاندن عورت و شرمگاه خويش از ديد ديگران، از سوى مردان:
وَ الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حافِظُونَ.
مؤمنون (23) 5
قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ ... وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى لَهُمْ ....
نور (24) 30
... وَ الْحافِظِينَ فُرُوجَهُمْ ....
احزاب (33) 35
معارج (70) 29
تقيه مرد
12. مردى در ميان آل فرعون، با پنهان كردن ايمانش (به صورت تقيّه):
وَ قالَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ إِيمانَهُ [2] ...
غافر (40) 28
13. تقيه مؤمن آل فرعون، كارى پسنديده و بجا:
وَ قالَ رَجُلٌ مُؤْمِنٌ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَكْتُمُ
[1] . «رهق» در لغت به معناى ذلّت و خفت آمده است. (مجمع البحرين، ج 5، ص 174، «رهق»)
[2] . مقصود از «يكتم ايمانه» اين است كه ايمان را در سينه خود از روى تقيّه پنهان داشت. (مجمع البيان، ج 7- 8، ص 810؛ الميزان، ج 17، ص 328)