[1] . از امام صادق عليه السلام روايت شده است: مقصود از زكات در
آيه ياد شده زكات رئوس [زكات فطره] است. (تفسير نورالثقلين، ج 3، ص 335، ح 70)
[2] . در مورد حقّى كه هنگام دروى محصولات واجب استپرداخت شود دو
قول وجود دارد: 1. زكات عشر يا نصف عشر؛ 2. حقّى غير از زكات كه به اندازه توان به
مساكين بايد پرداخت شود. (التّبيان، ج 4، ص 295؛ مجمعالبيان، ج 3-/ 4، ص 578)
برداشت با توجّه به احتمال اوّل است. (الميزان، ج 7، ص 363)
[3] . آيه بر حسب شأن نزولى، در مورد زكات مال نازل شده است.
(تفسير نورالثقلين، ج 2، ص 213، ح 130)