responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : كتاب الزكاة نویسنده : الآشتياني، الميرزا محمد حسن    جلد : 1  صفحه : 480

[ستاد بزرگداشت كنگره علامه ميرزا حسن آشتيانى (ره)]

بسمه تعالى خداوندا: سپاس بيكران و ستايش بى‌پايان ترا است. تو كه انسان را آفريدى، گراميش داشتى و آنچه را كه نمى‌دانست به وى آموختى و درجاتش را بالا بردى.

درود پياپى، نثار گرامى پيامبر خاتم انبياء حضرت محمد (صلى اللّه عليه و آله) و خاندان پاكش باد كه آدميان همگى ريزه‌خوار سفره گسترده و خوشه‌چين خرمن پر بار علوم ايشان مى‌باشند.

در آموزه‌هاى دينى تكريم دانشمندان و ارج نهادن به علم از جايگاه ويژه‌اى برخوردار است. لذا مسلمانان متعهّد وظيفه خود مى‌دانند كه در اين راستا همه‌ى تلاش و كوشش خود را بكار گيرند.

از جمله تنى چند از دانشمندان منطقه شهرستان آشتيان با يارى گرفتن از نهادهاى دينى، علمى، فرهنگى و اجرائى و مردم علم دوست بر آن شدند تا در حدّ توان خود در اين راه گام برداشته و دين خود را نسبت به تكريم و گرامى‌داشت علماى منطقه‌ى خود اداء نمايند تا شايد علاوه بر آنكه، اندكى از حقوق آن بزرگان، پاس داشته شود نياز شديد نسل جوان به الگوهاى تربيتى نيز برآورده شود.

براى آغاز كار، شناخت و بزرگداشت بزرگ مردى فقيه و اصولى، علّامه بزرگوار مرحوم آية اللّه العظمى حاج ميرزا آشتيانى (ره) در دستور كار قرار گرفت تا علاوه بر آشنائى با شخصيّت كم نظير وى، آثار علمى وى شناسائى و احياء گردد.

براى اجراى بهينه‌ى كار، ستادى با كميته‌هاى فرعى تشكيل شد تا تصميمات لازم در اين زمينه گرفته شود و در نتيجه چنين تصويب شد كه روز 23 ارديبهشت 1384 جلسه‌اى به عنوان كنگره بزرگداشت در آشتيان برگزار گردد و از آثار فقهى و اصولى آن فرزانه آنچه را مقدور شود تا زمان برگزارى كنگره و باقيمانده را نيز به تدريج احياء و چاپ نموده و در معرض استفاده محقّقان و پژوهشگران قرار دهند.

در پايان از آنان كه در اين راه ستاد را همراهى و از جهات گوناگون مورد مهر، محبت و تفقّد قرار داده و يارى رسانده‌اند، سپاسگزارى مى‌شود، هر چند آنان، بزرگوارتر از آنند كه نيازى به نام بردن و سپاسگزارى نمودن از آنان باشد.

و السّلام على عباد اللّه الصالحين ستاد بزرگداشت كنگره علامه ميرزا حسن آشتيانى (ره)

نام کتاب : كتاب الزكاة نویسنده : الآشتياني، الميرزا محمد حسن    جلد : 1  صفحه : 480
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست