responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسير هدايت نویسنده : المدرسي، السيد محمد تقي    جلد : 1  صفحه : 17

دوم: بيم آن داشتم كه تأملات و تفكراتم سست شود.

ب: و پس از سه سال احساس كردم كه بايد در كار پايان دادن به اين تفسير تسريع كنم، و بيم آن داشتم كه خداى ناخواسته توفيق اتمام آن را پيدا نكنم.

به همين جهت روش تدريس درسهايى در تفسير را پيش گرفتم كه بر نوار ثبت مى‌شد و سپس به صورت نوشته درمى‌آمد و گاه تغييراتى در آن صورت مى‌گرفت كه با روش تأليف سازگارتر شود. و بدين گونه با تأييد خداوند سبحانه و تعالى اين فرصت فراهم شد كه تفسير از سوره النحل تا آخر قرآن با همين روش به پيش برود.

و فايده اين كار، علاوه بر ايجاد سرعت در كار، به وجود آمدن كتابخانه‌اى صوتى در تفسير قرآن بود، و بيش از پانصد نوار كاست در تفسير خلاصه‌اى براى همه آيات قرآن مجيد فراهم آمد و به فضل خدا در كشورهاى اسلامى انتشار يافت.

شايد خواننده تفاوتهايى ميان دو نيمه تفسير مشاهده كند، چه در نيمه اول اعتماد بر فشردگى كلمات و ايجاز بوده، و در نيمه دوم شرح و تفصيل بيشتر مورد توجه قرار داشته است.

بايد بگويم كه يك بار يكى از برادران كه با خود صورت نوشته تفسير سوره الرعد را همراه داشت، آن را در يك تاكسى بر جاى گذاشت و من بار ديگر ناچار شدم از نو به تفسير اين سوره بپردازم، ولى اين بار فراهم آوردن تفسير از راه سخنرانى صورت گرفت كه شايد اين خود براى من بهتر بود.

و اكنون چهار مجلد از اين تفسير براى چاپ آماده شد كه محتوى سوره‌هاى الحمد و البقرة و آل عمران (يك جزء) و دو سوره النساء و المائدة (يك جزء) و دو سوره الانعام و الاعراف (يك جزء) و سوره‌هاى الانفال و التوبة و يونس و هود و يوسف و الرعد و ابراهيم و الحجر و النحل (جزء چهارم) است.

در پايان ملاحظات آينده را به آگاهى خواننده مى‌رسانم

1- آيات قرآن حكيم را ابعاد متفاوت است كه بر حسب تعبير مترجمان وحى و ائمه هدى عليهم السلام آنها را تخوم (ظواهر) و بطون مى‌خوانند و شماره آنها به هفتاد مى‌رسد، و شخصى همچون من نمى‌تواند به يكى از آنها برسد تا چه رسد به‌

نام کتاب : تفسير هدايت نویسنده : المدرسي، السيد محمد تقي    جلد : 1  صفحه : 17
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست