responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : غروب خورشيد فقاهت نویسنده : اسلامى، غلامرضا    جلد : 1  صفحه : 43
محروم مانده‌اند. با اين حال در چند ساله اخير مرجعيّت اعلى ميليون‌ها تن از شيعيان را در هند و پاكستان و بنگلادش و ديگر مناطق دور افتاده در خاور دور،.مورد لطف و عنايت خاص خود قرار داده و در سايه رعايت و نظر ايشان صدها مسجد و حسينيه و ده‌ها مدرسه دينى و يتيم خانه تأسيس شده است. ليكن نياز و ضرورت شديد جهت تربيت تعداد زيادى مبلِّغ موجب شد تا از سوى مرجعيّت عالى قدر تصميماتى جهت احداث يك دانشگاه اسلامى با چندين مدرسه و در سطوح مختلف در مجتمع بزرگى موسوم به مجتمع اسلامى امام خوئى در هند اتّخاذ گردد، و در همين راستا قطعه زمين بزرگى با مساحت صدها هزار متر مربع واقع در جاده اصلى و در حومه شهر بمبئى خريدارى شد.
مؤسسه خيريه امام خوئى كليه مطالعات و طرح‌هاى مجتمع فرهنگى هند را به يك مؤسسه بين المللى واگذار نموده و اين مؤسسه بيش از يك سال به انجام مطالعات مهندسى به واسطه تيمى از متخصصان و كارشناسان بين المللى در تمامى سطوح معمارى و بنّائى و فرهنگى.و دينى دست زده است. و طرح‌ها و نقشه‌هاى معمارى و نمودار تشكيلاتى مجتمع را در اواخر سال 1988 تكميل نموده و در حال حاضر مشغول تهيه اوراق مناقصه‌اى براى دعوت گروهى از زبده‌ترين و بهترين پيمانكاران بين المللى و تهيه مايحتاج آن‌ها ست.
جهت پرداختن به كار در نيمه دوم از سال جارى ان شاء الله.
اما برنامه‌هائى كه در اين مجتمع به مرحله اجرا درآمده به قرار زير مى‌باشد:
1. با الهام گرفتن از معمارى اسلامى كه در عين حال موافق با تكنولوژى عصر حاضر است ساختمانى تأسيس كرده براى اجراى علوم اسلامى كه از جمله آن‌ها مى‌توان منعكس كردن عقائد و نظريات اسلامى را نام برد، قابل ذكر است كه نقشه اين ساختمان طورى ريخته شده كه با عقائد معنوى مسلمانان كاملاً سازگار است، يعنى داراى مسجد و حسينيه و غيره مى‌باشد. هدف اصلى مجتمع از ساختن اين‌

نام کتاب : غروب خورشيد فقاهت نویسنده : اسلامى، غلامرضا    جلد : 1  صفحه : 43
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست