ج - در چنين صورتى اشكال ندارد. س 1008- آيا در صورتى كه قلباً اعتنايى نباشد و
نگاه كردن به مو و گردن و بازوى نامحرم تأثيرى در مرد نداشته باشد باز هم
نگاه كردن اشكال دارد؟ ج - در صورتى كه آن زنها از آن زنهايى مىباشند كه
اگر نهى كنيد آنها را از بىحجابى اعتنا نمىكنند نگاه كردن بدون قصد لذت و
شهوت مانعى ندارد و در غير آنها جايز نيست. س 1009- آيا كشف نمودن زن آنچه را كه واجب دانسته
شده پوشش آن مانند موى و ساق پا و مثلاً خارج شدن زن به اين صورت در
خيابانها با ديدن مردها او را و لاابالى بودن او، آيا اين امارات كافى است
در حكم نمودن بر آن زن از اينكه از كسانى است كه باز داشته نمىشود از نهى
از تكشف؟ ج - اگر اين امارات فايده اطمينان را بدهد به اين صفت، اشكالى ندارد. س 1010- در منهاج فرمودهايد جايز است نظر نمودن
به اهل ذمه و زنهايى بىبند و بار آيا مراد جواز نظر است به خصوص صورت و دو
كف، يا به همان اندازه كه اظهار نمودهاند از موهاى سر و ساق پا و گردن و
امثال آن؟ ج - در آنچه اظهار نمودهاند. س 1011- مرد يا زن اولادشان نمىشود آيا جايز است
كه زن نزد مرد نامحرم يعنى طبيب برود كه بدن يا عورت او را معاينه كند و
علاج نمايد يا خير و به همين بىاولادى بسازد، و يا آنكه مرد نزد طبيب برود
كه عورت او را معاينه نمايد جايز است يا خير؟ ج - جايز نيست مگر اينكه به حد ضرورت برسد. واللََّه العالم. س 1012- آيا جايز است براى زنى كه سالها گذشته و جنب نگرديده، اينكه