responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : استفتائات نویسنده : الخوئي، السيد أبوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 212
س 673- در احرام عمره كه صريح فتوا است از جده با نذر جايز نيست، اگر مدير گروه مخالفت كند براى رفتن به ميقات و يا آنكه وسايل رفتن را فراهم نكند و حجاج هم خود نتوانند وسايل تهيه كنند آيا مى‌شود با نذر از جده قديم محرم شد؟
ج - كسانى كه متمكن از رفتن به يكى از مواقيت نباشند مى‌توانند با نذر از جده محرم شوند، و احتياطاً در ادنى الحل تجديد احرام نمايند. واللََّه العالم.
س 674- در مسئله عدم جواز احرام از جده حتى با نذر اجازه مى‌دهيد رجوع به غير شود يا خير؟
ج - مجالى براى رجوع به غير نيست در آن فرض كه كافى نمى‌دانيم.
س 675- آنچه معروف است اين است كه وادى السيل همان قرن المنازل است آيا جايز است احرام بستن از آن يا خير؟
ج - بايد رجوع نمايد به تصديق نمودن اهل خبره ثقه اهل آن محل.
س 676- اگر احرام ببندد حاج يا عمره كننده‌اى از جده يا جاى ديگرى بعد از ميقات از روى جهل و نادانى، حكم حج او چيست؟
ج - در صورت عدم معذور بودن او عمره و حج او فاسد است.
س 677- اگر شخصى از روى نادانى يا فراموشى احرام عمره تمتع را از غير ميقات (خواه قبل از ميقات يا بعد از آن) ببندد و بعد از رسيدن به مكه چه التفاتش به حكم مسئله قبل از اعمال باشد، يا بعد از آن و برگشتن او به يكى از مواقيت دشوار و شاق باشد، آيا جايز است براى او احرام از حدود حرم يا از خود مكه ببندد، يا همين احرام براى او كافى است و اگر بعد از فراغ اعمال عمره، علم پيدا كند، حكمش چيست؟
ج - حكم او حكم تارك احرام از روى جهل و فراموشى است كه در مسئله
نام کتاب : استفتائات نویسنده : الخوئي، السيد أبوالقاسم    جلد : 1  صفحه : 212
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست