كسى كه در ماه مبارك رمضان از روى علم و عمد روزهاش را افطار كند
لازم است تعزير شود (تازيانه بخورد)
ولى اگر در افطار كردن معذور باشد اين حكم دربارهاش جارى نمىشود.
و در صورت اول اگر تعزير شد و پس از آن براى بار دوّم عمدا و از روى
علم افطار نمود باز او را تعزير مىكنند و اگر براى بار سوّم افطار كرد وى را
مىكشند.
لازم به تذكر است:
اگر شخص افطار كننده، افطار را حلال و مباح بداند در همان مرتبه اوّل
وى را به قتل مىرسانند مشروط به اينكه بر فطرت اسلامى متولد شده باشد و اگر
ولادتش بر غير فطرت اسلامى باشد او را توبه مىدهند.
مسئله پانزدهم
علائم بلوغ
علائم بلوغى كه در آن وقت عبادت واجب مىگردد در مذكّر و خنثى سه تا
است