responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ميزان حق يا شرح فصل امامت از تجريد الكلام خواجه نصير طوسي نویسنده : واعظ موسوى، سيد على اكبر (محب الاسلام)    جلد : 1  صفحه : 252

فصاحت امام على (ع) خطبه‌ها، و نامه‌ها، و آثار باقى‌مانده امام سرمايه فصاحت فصحا، و آيتى در سرحد اعجاز، و برتر از كلام مخلوق و مادون كلام خالق است.

رأى سديد امام على (ع)- را از نصايح و راهنمائى‌هاى وى به خلفاى معاصر و راى‌زنى‌هاى جانانه كه بقيمت هستى مسلمين تمام شد، از خلال تاريخ فراوان ميتوان ديد و كسى شك ندارد در اقامه حدود الهى، دقيق و سخت‌گير و حتى، نسبت بنزديكترين افراد خود چون «عقيل» و «ابن عباس،» و از ديگران چون (مصقلة بن هبيره) را تاريخ ثبت كرده است. (كشف المراد)

شيعه آل محمد (ص) فرقه ناجيه است به چه دليل؟

علامه حلّى ره فرموده است: روزى با استاد خود (خواجه نصير الدين طوسى) در اين مسئله مباحثه ميكرديم.

گفتم: هر فرقه گمان ميكند، او ناجى است، ما هم گمان ميكنيم، ما ناجى هستيم.

دليل ما چيست؟

خواجه در جواب فرمود: پاسخ اول: انكه من كتب طوائف را تتبّع كردم و اسلام و مذاهب ايشان را يافته‌ام كه: تمام هفتاد و دو فرقه متفقند كه اسلام و اقرار به شهادتين، سبب نجات و دخول در بهشت است.

و با اين قول: فقط فرقه شيعه اماميه مخالفند، و گويند:

(باعث نجات و دخول بهشت، اقرار به شهادتين، و اقرار به ولايت اهل البيت عليهم السلام است، و اينكه بعد از رسول اكرم (ص) وصيى و خليفه بلافصل على (ع) است و لا غير.)

پس اگر فرقه ناجيه، غير اماميه باشد: بايد همه فرقه‌ها، ناجى باشند نه يك فرقه.

چونكه فقط فرقه اماميه تنها در اينكه ميگويند: ولايت اهل بيت (ع) و اقرار به خلافت بلافصل على بعد از رسول اكرم (ص) مشروط است، دعوى خلافت غير على (ع) باطل است.

اما آن هفتاد و دو فرقه، متّفقند و اشتراك دارند در اينكه موجب نجات چيست؟

پس ظاهر شد كه هيچ طائفه‌اى، از طوائف ناجى نيست، مگر اماميه كه شيعه آل محمدند عليهم السلام. اقوال الائمه- ج 13/ 58

نام کتاب : ميزان حق يا شرح فصل امامت از تجريد الكلام خواجه نصير طوسي نویسنده : واعظ موسوى، سيد على اكبر (محب الاسلام)    جلد : 1  صفحه : 252
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست