responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : ميزان حق يا شرح فصل امامت از تجريد الكلام خواجه نصير طوسي نویسنده : واعظ موسوى، سيد على اكبر (محب الاسلام)    جلد : 1  صفحه : 152

ارث گذاردند، و فرزندانشان ارث بردند: و ... بنگريد و معنى مخالفت با كتاب خدا را ببينيد.

آيا پيامبر (ع) برخلاف كتاب خدا فرمود (ارث نميگذاريم ...؟!) اى دين بنام توجه نكردند اى مردم بنام دلسوزى شما چه‌ها نشد ...؟

«م»

عذر حجّ قبول، و عذر عدم ولاى على (ع) قبول نيست‌

رسول خدا (ص) فرمود: يا على! مثل شما در بين مردم مثل كشتى نوح است، هركه با آن بود و سوار شد نجات يافت، و هركس تخلف كرد غرق شد.

هركسى كه شما را دوست داشت نجات يافت، و هركسى كه شما را دشمن دارد و محبت شما را ترك گويد بروى خود در آتش است.

مثل شما يا على! مثل بيت اللّه الحرام است هركه در آن در آمد در امان است، و هركه شما را دوست بدارد و شما را ولّى امر خود بداند از عذاب خداوندى در امان است، و هركسى كه شما را دشمن بدارد، در آتش افتد.

يا على!

وَ لِلَّهِ عَلَى النَّاسِ حِجُّ الْبَيْتِ مَنِ اسْتَطاعَ إِلَيْهِ سَبِيلًا (آل عمران/ 97)

در انجام مناسك و اعمال حج هركس معذور باشد (عذر) او مقبول است هر كسى (فقير) باشد معذور است.

(مريض) باشد، معذور است.

اما، خداوند (عذر) غنّى، و فقير، و مريض، و صحيح، و كور، و بينا را درباره (تفريط) در موالات شما، نمى‌پذيرد.

(خصائص امير المؤمنين على/ 77- مستدرك الصحيحين/ 2/ 343)

اقوال الائمه- ج 13/ 424

من خود چه كنم كه در شمارى باشم؟

يا در صف اهل دل‌سوارى باشم؟

مقصود همين است كه در شأن على‌

گويم سخنى چند و بكارى باشم‌

نام کتاب : ميزان حق يا شرح فصل امامت از تجريد الكلام خواجه نصير طوسي نویسنده : واعظ موسوى، سيد على اكبر (محب الاسلام)    جلد : 1  صفحه : 152
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست