اين روايت روشن ميكند كهمُرْجَوْنَلِأَمْرِ اللَّهِغير از متخلفين است و كار آنها بقيامت مانده است.
در روايت ديگرى از امام صادق عليه السّلام نقل ميكند كه آنها قومى از
مشركيناند خون مسلمانان را ريختند و بعد اسلام آوردند پس آنهايندمُرْجَوْنَلِأَمْرِ اللَّهِو در روايت ديگرى از امام صادق
عليه السّلام مستضعفين همانمُرْجَوْنَلِأَمْرِ اللَّهِاند.
فكر ميكنم كه مراد امام عليه السّلام از مستضعفين همانها نيست كه در
آيه 98 نساء آمده زيرا كه آنها جانب غفرانشان تقويت شده چنانكه گفته شد.
رجا:جانب. طرف (مفردات، مجمع) جمع آن أَرْجَاء است «وَالْمَلَكُ عَلىأَرْجائِها»حاقه: 17. ضمير «ها» به
سماء بر ميگردد يعنى ملائكه آنروز در اطراف آسمان هستند اين آيه نظير آنست كه
درباره قيامت آمده «وَتَرَى الْمَلائِكَةَ
حَافِّينَ مِنْ حَوْلِ الْعَرْشِ»زمر: 75. در «عرج» انشاء
اللّه خواهد آمد كه ملائكه تا روز قيامت در ميان آسمانند و پيوسته بالا ميروند و
روز قيامت بكنارههاى آسمان ميرسند.
پس از من مردى گشاد حلق بزرگ شكم بر شما چيره ميشود» محمد عبده گويد:
گفتهاند مراد از او زياد بن ابيه و بعضى مغيرة بن شعبه و بعضى معاويه گفته است
ولى ظاهرا