اذيت ميكردند و شكنجه ميدادند و عدّهاى از آنها «المُعذّبينفى اللّه» لقب يافتند و آنگاه قرآن
مجيد تهديد ميكند كه اين كار باعث خشم خداوندى و عذاب اليم است.
خدع:حيله كردن. فريب دادن. در قاموس گويد: «خَدَعَهُخَدْعاً: ختله و اراد به المكروه من حيث لا يعلم» و خديعه نيز بمعنى حيله است.
طبرسى فرموده:يُخادِعُونَدر آيه بين الاثنين نيست زيرا مفاعله گاهى يكطرفى ميايد مثل «عافاهاللّه و عاقبت اللّصّ» در اقرب-
الموارد گويد: مخادعه مثل خدع است.
ناگفته نماند: مفاعله اغلب براى بين الاثنين است و گاهى براى تكثير
ميايد چنانكه در مقدّمه المنجد گفته است. بنظر ميايد مفاعله در آيه فوق براى كثرت
باشد يعنى: