است و طرف ديگر دهان خونى شده و به دندان
مصنوعى نرسيده همين حكم را دارد يا نه؟.
ج
- در صورتى كه خون به دندان مصنوعى نرسد تطهير لازم نيست و اگر خون
به آن رسيده تطهير لازم است.
س 32
- دندان مصنوعى را كه ارمنى ساخته و نجس است آيا به دهان گذاشتن آن
جائز است يا خير و براى نماز چه صورت دارد؟.
ج
- ظاهر دندان مصنوعى به تطهير، پاك مىشود و باطن به نجاست باقى است
و نماز با آن بنظر حقير، صحيح است.
س 33
- دندان گذاشتن شخص يهودى براى مسلمان از نظر شرع مقدّس اسلام- خصوصا
با لحاظ اين كه احتمال اين هست كه كار او از حيث استحكام و ظرافت از كار بعضى از
مسلمانها بهتر باشد- چگونه است؟
ج
- مانعى ندارد ظاهر آن را تطهير كنند ولى باطن آن به نجاست باقى است
لكن مبطل نماز نيست.
دود يا بخار چيزى كه نجس يا متنجّس است
س 34
- اگر نفت نجس را بسوزانند دود معمولى كه به اندازه متعارف از آن
بلند مىشود پاك است يا نجس و دود غير معمولى چه صورت دارد؟.
ج
- در هر دو فرض پاك است.
س 35
- بخار روغن نجس پاك است يا نه؟.
ج
- بخار نجس يا متنجّس تا حال بخار دارد، پاك است ولى اگر به ملاقات
جسمى، مبدّل به آب شود احتياط لازم، اجتناب از آن است.
س 36
- انواعى از غذا و خوراك و ميوه و غيره داخل يخچال است كه بعضى طاهر
و بعضى متنجّس است يخچال روشن است و بخار كرده و بالاى آن برفك زده آن برفك چه
صورت دارد و در صورت تبديل شدن به آب، پاك است يا نه؟.
ج
- چون معلوم نيست برفك آن از بخار اشياء متنجّسه باشد محكوم به طهارت
است.