responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : مناسك حج نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 91
كه زير سقف قرار نگيرد در صورت التفات به اين مطلب پيش از نذر معصيت كار است براى آن كه خود را از روى عمد مبتلاى به معصيت كرده است.
مسأله 7 - كسانى كه مىخواهند با هواپيما به مكه بروند لازم است با هواپيما به مدينه بروند، و از آنجا در مسجد شجره محرم شوند و با اتومبيلى كه سقف ندارد به مكه بروند و يا آن كه بروند جده به قصد رفتن به جحفه و در صورت امكان بروند به جحفه و از آنجا محرم شوند با اتومبيل بى روپوش بروند به مكه معظمه، و اگر رفتن به ميقات امكان نداشت از جده محرم شوند و بهتر آن است كه در " حده " هم كه بين جده و مكه است تجديد احرام كنند.
مسأله 8 - نشستن در زير سقف در حال طى منزل در شب خلاف احتياط است گر چه جائز بودن آن به نظر بعيد نيست، بنابر اين بعيد نيست جائز بودن نشستن محرم در هواپيمائى كه شب حركت مىكند.
مسأله 9 - در جائز نبودن سايه بالاى سر قرار دادن فرق نيست بين سواره و پياده.
مسأله 10 - كسانى كه كشتى سوار مىشوند در حال احرام زير سقف آن نبايد بروند، لكن در كنار ديوار كشتى كه سايه است ظاهرا نشستن جايز است.
مسأله 11 - استظلال در وقت طى منزل براى عذرى مثل شدت گرما يا شدت سرما يا بارندگى جائز است، لكن بايد كفاره بدهد.
مسأله 12 - كفاره سايه قرار دادن در حال طى منزل يك گوسفند است چه با عذر سايه افكنده باشد چه با اختيار بنابر احتياط واجب.
مسأله 13 - اقوى كفايت يك گوسفند است در احرام عمره هر چند بيش از يك مرتبه سايه قرار داده باشد، و يك گوسفند است در احرام حج هر چند بيش از يك مرتبه استظلال كرده باشد.
بيستم - بيرون آوردن خون است از بدن خود و در اينجا چند مسأله است: مسأله 1 - بيرون آوردن خون از بدن ديگرى مثل حجامت كردن او يا دندان او را كشيدن حرام نيست.


نام کتاب : مناسك حج نویسنده : خمینی، روح الله    جلد : 1  صفحه : 91
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست