responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : الغاية القصوى نویسنده : شيخ عباس قمی    جلد : 1  صفحه : 357
مستجاب مىفرمايد واز رحمت واسعه او بعيد است كه اول واخر دعا را مستجاب كند ووسط آن را رد كند پس سزاوار است ما بين دو صلوات طلب مغفرت وحاجات كند (مسألة 6) بعض علما گفته اند قنوتيكه جامع وموجب قضاء حوائج است ان است كه بگويد سبحان من دانت له السموات والارض بالعبودية سبحان من تفرد بالوحدانية اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم اللهم اغفر لى ولجميع المؤمنين والمؤمنات واقض حوائجى وحوائجهم بحق حبيبك محمد وآله الطاهرين صلى الله عليه وآله اجمعين (مسألة 7) جائز است در قنوت دعاء غلط در ماده يا اعراب در صورتيكه غلط فاحش ومغير معنى نباشد لكن احوط ترك ان است (مسألة 8) جايز است در قنوت نفرين كند بدشمن خود واسم او را ذكر كند چنانكه جايز است دعا كردن براى شخص خاصى وذكر اسم او هر گاه بخواهد وبيايد كه نفرين بغير حق مبطل نماز است (مسألة 9) جايز نيست در قنوت طلب كردن حرام (مسألة 10) سنت است طول دادن قنوت خصوصا در نماز وتر واز حضرت رسول صلى الله عليه واله منقول است كه فرمودند كسى از شما كه در دار دنيا طول قنوت او زيادتر است راحت او در موقف قيامت طولانى تر است ودر بعض اخبار چنين است كسى از شما كه قنوت او در نماز وتر طولانى تر است راحت او در موقف قيامت طولانى تر است واز بعض اخبار ظاهر مىشود كه طول دادن دعا در نماز افضل است از طول دادن قرائت (مسألة 11) مستحب است تكبير گفتن پيش از قنوت وبلند كردن دو دست در وقت تكبير وپائين اوردن انها وبعد دوباره دو دست را بلند كند مقابل صورت نگاه دارد وپهن كند هر دو كف را رو باسمان وپشت بزمين متصل بيكديگر با انگشتان پيوسته بيكديگر مگر ابهامين كه انها را جدا نگاه دارد ونظر كند بكفين خود ومكروه است انقدر دستها را بلند كند كه از سر بگذرد ومكروه است كه در وقت پائين اوردن دستها را بر صورت وسينه خود بمالد (مسألة 12) مستحب است بلند خواندن قنوت چه در نماز جهرى چه اخفاتى چه براى امام يا منفرد بلكه ماموم نيز در صورتيكه صداى او بامام نرسد (مسألة 13) اگر نذر كند قنوت را در هر نماز يا در نماز خاصى واجب مىشود ولكن باطل نمىشود نماز بترك ان سهوا بلكه عمدا نيز بنابر اقوى (مسألة 14) اگر قنوت را فراموش كند وقبل از رسيدن بحد ركوع متذكر شود برگردد وقنوت را بعمل اورد واگر بعد از دخول در ركوع متذكر شود قضا كند آن را بعد از سر برداشتن از ركوع

نام کتاب : الغاية القصوى نویسنده : شيخ عباس قمی    جلد : 1  صفحه : 357
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست