نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 6 صفحه : 51
را به كلى از
دست داده، هر روز نغمه شومى همانند صداى جغدى كه در ويرانه مىخواند از گوشهاى
بلند مىشود، و شخصى ماجراجو يا مبتلا به بيمارى روانى و يا كج سليقهاى پرچم
مخالفت با يكى از برنامههاى اسلامى بلند مىكند و جمعى از افراد ابله و نادان را
گرد خود جمع مىنمايد، و منشا اختلاف تازهاى مىشود.
نقش بىاطلاعى
و جهل جمعى از توده مردم در اين نفاقافكنى، همانند نقش بيدارى و آگاهى دشمنان،
بسيار مؤثر است.
گاهى مسائلى
را كه قرنها موضوع بحث آن گذشته است، از نو علم مىكنند و جار و جنجال ابلهانهاى
پيرامون آن راه مىاندازند تا افكار مردم را به خود مشغول سازند، اما همانطور كه
آيه فوق مىگويد، اسلام از آنها بيگانه است و آنها نيز از اسلام بيگانهاند و
سرانجام برنامههاى نفاقافكنى شكست خواهد خورد [1]
حملات
نارواى نويسنده المنار به شيعه
نويسنده
تفسير المنار كه بدبينى فوق العادهاى نسبت به" شيعه" دارد و به همان
نسبت از عقائد شيعه و تاريخ آنها بىخبر است، در ذيل اين آيه زير ماسك دعوت به سوى
اتحاد فصلى در زمينه شيعه، صحبت كرده و آنها را به عنوان تفرقهافكنان و مخالفان
اسلام و كسانى كه زير نقاب مذهب به فعاليتهاى سياسى ضد اسلامى پرداختهاند، متهم
ساخته است!، گويا وجود كلمه شيعا در آيه فوق كه هيچگونه ارتباطى با مساله تشيع و
شيعه ندارد او را به ياد اين مطالب واهى انداخته است!.
نوشتههاى او
بهترين پاسخ براى گفتههاى او و روشنترين شاهد براى عدم اطلاع او از تاريخ و عقايد
شيعه است زيرا:
1-
ميان" شيعه" و" عبد اللَّه سبا" يهودى كه اصل وجود او از نظر
تاريخ مشكوك است و به فرض وجود، كمترين نقشى در تاريخ تشيع و كتب شيعه ندارد پيوند
قائل شده و از سوى ديگر ميان" شيعه" و" باطنيه" حتى
ميان" شيعه" و" فرقه
[1] براى توضيح بيشتر به جلد سوم تفسير نمونه
صفحه 42 و 43 مراجعه فرمائيد.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 6 صفحه : 51