نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 6 صفحه : 369
بيشتر درباره اين موضوع را در ذيل آيه 217 سوره بقره بيان كردهايم) [1] و در پايان آيه
چنين اضافه مىكند، اين سرنوشت براى آنها، جنبه انتقامى ندارد، اين نتيجه اعمال
خود آنها است، بلكه عين اعمال آنها است كه در برابرشان مجسم شده،" آيا آنها
جز اعمالى را كه انجام مىدادند، جزا داده مىشوند"؟ (هَلْ يُجْزَوْنَ إِلَّا ما كانُوا يَعْمَلُونَ).
اين آيه يكى ديگر از آياتى است كه دليل بر تجسم اعمال، و حضور خود اعمال نيك و
بد در قيامت مىباشد.
148- قوم موسى بعد از (رفتن) او (به ميعادگاه خداوند) از زيور آلات خود
گوسالهاى ساختند، جسد بيروحى بود كه صداى گاو داشت! آيا آنها نمىديدند كه با
آنان سخن نمىگويد و به راه (راست) هدايتشان نمىكند، آن را (خداى خود) انتخاب كردند
و ظالم بودند.
149- و هنگامى كه حقيقت به دستشان افتاد و ديدند گمراه شدهاند گفتند اگر
پروردگار ما، به ما رحم نكند و ما را نيامرزد به طور قطع از زيانكاران خواهيم بود.
[1] به تفسير نمونه جلد دوم صفحه 69
مراجعه فرمائيد.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 6 صفحه : 369