نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 354
و منحرف با يك مشت كينهتوزى و حسادت و تهديد و قلدرى، قرار داشتهاند، و چه
بسيار از افراد پاك كه به دست آنها شربت شهادت نوشيدهاند.
ولى سرانجام آنها از عاقبت زشت اعمال ننگينشان آگاه مىشوند، و براى پردهپوشى
و دفن آن بهر سو مىدوند، و در اين موقع آرزوهاى دور و دراز كه زاغ سمبل و مظهر آن
است به سراغشان مىشتابد، و آنها را به پرده پوشى بر آثار جناياتشان دعوت مىكند
اما در پايان جز خسران و زيان و حسرت چيزى عائدشان نخواهد شد!.
32- بهمين جهت بر بنى اسرائيل مقرر داشتيم كه هر كس انسانى را بدون ارتكاب قتل
يا فساد در روى زمين بكشد چنان است كه گويى همه انسانها را كشته و هر كس انسانى را
از مرگ رهايى بخشد چنان است كه گويى همه مردم را زنده كرده است، و رسولان ما با
دلايل روشن بسوى بنى اسرائيل آمدند، اما بسيارى از آنها، تعدى و اسراف، در روى
زمين كردند.
تفسير: پيوند انسانها
پس از ذكر داستان فرزندان آدم يك نتيجهگيرى كلى و انسانى در اين آيه شده
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 354