responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسير نمونه‌ ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 4  صفحه : 319

در ميان مسيحيان است‌ [1] و شايد نياز بتذكر نداشته باشد كه اين عاقبت دردناك منحصر بمسيحيان نيست اگر مسلمانان هم راه آنها را به پويند بهمان سرنوشت گرفتار خواهند شد.

2-" عداوت" در اصل از ماده" عدو" بمعنى تجاوز مى‌آيد و" بغضاء" از ماده" بغض" بمعنى تنفر از چيزى است و ممكن است فرق ميان اين دو كلمه اين باشد كه" بغض" بيشتر جنبه" قلبى" دارد و" عداوت" جنبه" عملى" و يا لا اقل اعم از عملى و قلبى است.

3- از آيه فوق چنين بر ميايد كه طائفه نصارى بعنوان پيروان يك مذهب (و يا يهود و نصارى هر دو) تا پايان جهان در دنيا وجود خواهند داشت. در اينجا اين سؤال پيش ميايد كه از اخبار اسلامى چنين استفاده ميشود كه پس از ظهور مهدى ع در سرتاسر جهان يك آئين بيشتر نخواهد بود و آن آئين اسلام است، و اين دو را چگونه ميتوان با هم جمع كرد؟

ولى ممكن است كه مسيحيت (و يا مسيحيت و آئين يهود) بصورت يك اقليت بسيار ضعيف در جهان حتى در عصر مهدى باقى بماند، زيرا ميدانيم در آن عصر نيز آزادى اراده انسانها از بين نمى‌رود و دين جنبه اجبارى پيدا نمى‌كند اگر چه اكثريت قاطع مردم جهان راه حق را ميابند و به آن مى‌گروند و مهمتر از همه اينكه حكومت روى زمين يك حكومت اسلامى خواهد بود.


[1] بنا بر اين ضمير" بينهم" به نصارى كه در آغاز آيه ذكر شده باز مى‌گردد.

نام کتاب : تفسير نمونه‌ ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 4  صفحه : 319
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست