نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 199
است احتمال دارد كه اين اختلاف مربوط به اصل موقعيت و مقام مسيح ع بوده كه
جمعى از مسيحيان او را فرزند خدا و بعضى به عكس همانند يهود او را اصلا پيامبر
نمىدانستند و همگى در اشتباه بودند.
و نيز ممكن است اختلاف در چگونگى قتل او باشد كه بعضى مدعى كشتن او بودند و
بعضى مىگفتند كشته نشده، و هيچيك به گفته خود اطمينان نداشتند.
يا اينكه مدعيان قتل مسيح ع به خاطر عدم آشنايى به او، در شك بودند كه آن كس
را كه كشتند خود مسيح بوده يا ديگرى به جاى او.
آن گاه قرآن به عنوان تاكيد مطلب مىگويد:" قطعا او را نكشتند بلكه
خداوند او را بسوى خود برد و خداوند قادر و حكيم است".
قرآن در آيه فوق مىگويد:" مسيح نه كشته شد و نه بدار رفت بلكه امر بر
آنها مشتبه گرديد و پنداشتند او را بدار زدهاند و يقينا او را نكشتند"! ولى
اناجيل چهارگانه كنونى همگى مساله مصلوب شدن (بدار آويخته شدن) مسيح ع و كشته شدن
او را ذكر كردهاند، و اين موضوع در فصول آخر هر چهار انجيل.
(متى- لوقا- مرقص- يوحنا) مشروحا بيان
گرديده، و اعتقاد عمومى مسيحيان امروز نيز بر اين مساله استوار است.
بلكه به يك معنى مساله قتل و مصلوب شدن مسيح، يكى از مهمترين مسائل زيربناى
آئين مسيحيت كنونى را تشكيل مىدهد، چه اينكه مىدانيم مسيحيان
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 4 صفحه : 199