"
امت" در اصل از ماده" ام" به معنى هر چيزى است كه اشياء ديگرى به
آن بضميمه گردد و به همين جهت" امت" به جماعتى كه جنبه وحدتى در ميان
آنها باشد گفته مىشود خواه وحدت از نظر زمان يا از نظر مكان و يا از نظر هدف و
مرام باشد، بنا بر اين به اشخاص متفرق و پراكنده" امت" گفته نمىشود.
***
به دنبال
آيات پيشين كه مسئله اخوت و اتحاد را توصيف ميكرد در اين آيه اشاره به مسئله"
امر به معروف" و" نهى از منكر" شده كه در حقيقت بمنزله
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 3 صفحه : 34