نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 25 صفحه : 156
ديگرى از اين قبيل.
در حالى كه اگر موضوع وجود جن از اين خرافات پيراسته شود، اصل مطلب كاملا قابل
قبول است، چرا كه هيچ دليلى بر انحصار موجودات زنده به آنچه ما مىبينيم، نداريم،
بلكه علماء و دانشمندان علوم طبيعى مىگويند: موجوداتى را كه انسان با حواس خود
مىتواند درك كند، در برابر موجوداتى كه با حواس قابل درك نيستند ناچيز است.
تا اين اواخر كه موجودات زنده ذره بينى كشف نشده بود، كسى باور نمىكرد كه در
يك قطره آب، يا يك قطره خون، هزاران هزار موجود زنده باشد كه انسان قدرت ديد آنها
را نداشته باشد.
و نيز دانشمندان مىگويند: چشم ما رنگهاى محدودى را مىبيند، و گوش ما امواج
صوتى محدودى را مىشنود، رنگها و صداهايى كه با چشم و گوش ما قابل درك نيست بسيار
بيش از آن است كه قابل درك است.
وقتى وضع جهان، چنين باشد چه جاى تفسير نمونه ؛
ج25 ؛ ص156
ن نكته نيز قابل توجه است كه جن گاهى بر يك مفهوم وسيعتر اطلاق مىشود كه
انواع موجودات ناپيدا را شامل مىگردد، اعم از آنها كه داراى عقل و دركند و آنها
كه عقل و درك ندارند، و حتى گروهى از حيواناتى كه با چشم ديده مىشوند و معمولا در
لانهها پنهانند، نيز در اين معنى وسيع وارد است.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 25 صفحه : 156