نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 23 صفحه : 184
از مفسران گفتهاند تنها به معنى خيمههاى پارچهاى كه در ميان ما معروف است
نمىباشد، بلكه به خانههاى چوبى و يا حتى هر خانه مدورى كلمه" خيمه"
اطلاق مىشود، و گاه گفته شده" خيمه" عبارت است از هر خانهاى كه از سنگ
و مانند ساخته نشده است [1]
***
و بار ديگر همان سؤال پر معنى را تكرار كرده مىگويد:" كدامين نعمت
از نعمتهاى پروردگارتان را انكار مىكنيد"؟ (فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ).
***
آيه بعد توصيف ديگرى است در باره حوريان بهشتى، مىفرمايد:" هرگز پيش
از اين جن و انس ديگرى با آنها تماس نگرفته، و دوشيزهاند" (لَمْ يَطْمِثْهُنَّ إِنْسٌ قَبْلَهُمْ وَ لا جَانٌ) [2] البته چنان كه از آيات ديگر قرآن استفاده مىشود زنان و مردانى كه در اين
دنيا همسر يكديگرند هر گاه هر دو با ايمان و بهشتى باشند در آنجا به هم ملحق
مىشوند، و با هم در بهترين شرائط و حالات زندگى مىكنند [3] و حتى از روايات استفاده مىشود كه مقام اين
زنان برتر از حوريان بهشت است [4] به خاطر عبادات و اعمال صالحى كه در اين جهان انجام
دادهاند.
***
سپس مىفرمايد:" كدامين نعمت از نعمتهاى پروردگارتان را انكار
مىكنيد"؟ (فَبِأَيِّ آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ).