نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 2 صفحه : 561
سپس مىافزايد:" من نشانهاى از سوى پروردگارتان براى شما آوردهام"
(وَ جِئْتُكُمْ بِآيَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ).
اين تاكيدى است بر آنچه در آيه قبل، از زبان حضرت مسيح ع در باره معجزات او
خوانديم، و اجمالى است از آن تفصيل.
و در پايان آيه چنين نتيجه گيرى مىكند:" بنا بر اين از (مخالفت) خداوند
بترسيد و مرا اطاعت كنيد" (فَاتَّقُوا
اللَّهَ وَ أَطِيعُونِ).
***
در آيه بعد، از زبان حضرت مسيح ع براى رفع هر گونه ابهام و اشتباه و براى
اينكه تولد استثنايى او را دستاويزى براى الوهيت او قرار ندهند چنين نقل مىكند:
" مسلما خداوند پروردگار من و پروردگار شما است، پس او را پرستش كنيد (نه
من و نه چيز ديگر را) اين راه راست" راه توحيد و يكتاپرستى نه راه شرك و
دوگانه و چندگانه پرستى (إِنَّ
اللَّهَ رَبِّي وَ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هذا صِراطٌ مُسْتَقِيمٌ).
در آيات ديگر قرآن نيز كرارا مىخوانيم كه حضرت مسيح ع روى مساله عبوديت و
بندگى خود در پيشگاه خدا، تكيه مىفرمود، و بر خلاف آنچه در انجيلهاى تحريف يافته
كنونى كه از زبان مسيح ع نقل شده كه او غالبا كلمه پدر را در باره خدا به كار
مىبرد، قرآن مجيد كلمه" رب" (پروردگار) و مانند آن را از او نقل مىكند
كه دليلى است بر نهايت توجه او نسبت به مبارزه با شرك، و يا دعوى الوهيت حضرت مسيح
ع و لذا تا زمانى كه حضرت مسيح ع در ميان مردم بود هيچ كسى جرأت پيدا نكرد او را
يكى از خدايان معرفى كند و حتى آثار تعليمات مسيح ع در زمينه توحيد به منحرفان
اجازه نداد كه تا دو قرن بعد از او نيز، عقايد شركآلود خود را ظاهر سازند و به
اعتراف محققان مسيحى مساله تثليث و اعتقاد به خدايان سهگانه از قرن سوم ميلادى
پيدا شد. (شرح بيشتر در اين زمينه در جلد چهارم ذيل آيه 171 سوره نساء خواهد آمد).
***
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 2 صفحه : 561