responsiveMenu
فرمت PDF شناسنامه فهرست
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
نام کتاب : تفسير نمونه‌ ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 19  صفحه : 40

و تسليم!

***
لذا اين گفتگوها به جايى نمى‌رسد، و سرانجام اين پيشوايان گمراه به اين واقعيت اعتراف مى‌كنند و مى‌گويند:" به همين دليل فرمان پروردگار ما بر همه ما تثبيت شده و حكم عذاب در باره همه صادر گرديده، و همگى از عذاب او خواهيم چشيد" (فَحَقَّ عَلَيْنا قَوْلُ رَبِّنا إِنَّا لَذائِقُونَ‌).

شما طاغى بوديد و سرنوشت طغيانگران همين است، و ما هم گمراه و گمراه كننده.

***
" ما شما را گمراه كرديم همانگونه كه خود گمراه بوديم" (فَأَغْوَيْناكُمْ إِنَّا كُنَّا غاوِينَ‌).

بنا بر اين چه جاى تعجب كه همگى در اين مصائب و عذابها شريك باشيم؟

نكته‌ها:

1- از ولايت على (ع) نيز سؤال مى‌شود

به طورى كه قبلا هم اشاره كرديم روايات متعددى در منابع شيعه و اهل سنت در تفسير آيه" وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ‌" وارد شده كه نشان مى‌دهد از جمله مسائلى كه آن روز از مجرمان سؤال مى‌شود ولايت امير مؤمنان على ع است.

شيخ طوسى در" امالى" از" انس بن مالك" از پيغمبر گرامى اسلام ص نقل مى‌كند:"

اذا كان يوم القيامه و نصب الصراط على جهنم لم يجز عليه الا من معه جواز فيه ولاية على بن ابى طالب، و ذلك قوله تعالى: وَ قِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْؤُلُونَ‌ يعنى عن ولاية على بن ابى طالب (ع):

" هنگامى كه روز قيامت مى‌شود و صراط بر روى جهنم نصب مى‌گردد هيچكس نمى‌تواند از روى آن‌

نام کتاب : تفسير نمونه‌ ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر    جلد : 19  صفحه : 40
   ««صفحه‌اول    «صفحه‌قبلی
   جلد :
صفحه‌بعدی»    صفحه‌آخر»»   
   ««اول    «قبلی
   جلد :
بعدی»    آخر»»   
فرمت PDF شناسنامه فهرست