نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 19 صفحه : 352
چرا كه راه روشن، و نشانههاى آن آشكار است، و در درون جان انسان فطرت پاكى
است كه به او جهت مىدهد، و به خط توحيد و تقوى مىكشاند، مهم بيدارى است، و رسالت
اصلى پيامبران و كتب آسمانى همين است.
اين تعبير كه نظيرش در قرآن مجيد كم نيست نشان مىدهد كه محتواى دعوت انبياء
در تمام مراحل هماهنگ با فطرت خدادادى است و اين دو همدوش با هم پيش مىروند.
***
و در چهارمين و آخرين مرحله مخالفان را با عبارتى كوتاه و پر معنى تهديد
كرده مىگويد:" خبر آن را بعد از مدتى خواهيد شنيد"! (وَ لَتَعْلَمُنَّ نَبَأَهُ بَعْدَ حِينٍ).
ممكن است شما اين سخنان را جدى نگيريد، و بىاعتنا از كنار آن بگذريد، اما به
زودى صدق گفتار من آشكار خواهد شد، هم در اين جهان در ميدانهاى نبرد اسلام و كفر،
در منطقه نفوذ اجتماعى و فكرى، در مجازاتهاى الهى، و هم در عالم ديگر و مجازاتهاى
دردناك خدا خواهيد ديد، خلاصه هر چه را به شما گفتم به موقع آن را با چشم خويش
مشاهده خواهيد كرد، خلاصه تازيانه الهى آماده است و به زودى بر گرده مستكبران و
ظالمان فرود خواهد آمد.
نكته: متكلف كيست؟
در آيات فوق خوانديم كه پيامبر ص يكى از افتخارات خود را اين مىشمرد كه از
متكلفان نيست.
در روايات اسلامى بحثهاى فراوانى در باره نشانههاى" متكلفين" و
علائم آنها آمده است:
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 19 صفحه : 352