نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 15 صفحه : 319
عادُونَ:" شما جمعيت تجاوزگرى هستيد".
و در سوره نمل آمده است: بَلْ
أَنْتُمْ قَوْمٌ تَجْهَلُونَ:" شما
قومى جاهل و نادانيد" (نمل- 55).
و در سوره عنكبوت آيه 29 از زبان لوط چنين آمده است كه به آنها مىگويد:
إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجالَ وَ تَقْطَعُونَ
السَّبِيلَ:" شما به سراغ مردان مىرويد و راه فطرت
و نسل انسان را قطع مىكنيد" [1] به اين ترتيب اين عمل زشت تحت عنوان"
اسراف"،" خبيث"،" فسق"،" تجاوز"،"
جهل"،" قطع سبيل" مطرح شده است.
" اسراف" از اين نظر كه آنها نظام آفرينش را در اين امر فراموش كرده
و از حد تجاوز نمودند و تعدى نيز به همين خاطر بر آن اطلاق شده است.
" خبيث" به معنى كار يا چيز آلودهاى است كه طبع سالم آدمى از آن
تنفر دارد، و چه عملى از اين عمل تنفر آميزتر است.
" فسق" به معنى خروج از اطاعت پروردگار و برهنگى از شخصيت انسانى
است كه از لوازم حتمى اين كار است.
" جهل" به خاطر بى خبرى از عواقب شومى است كه اين عمل براى فرد و
جامعه دارد.
و بالآخره" قطع سبيل" نتيجه شوم اين عمل را كه در صورت گسترش منتهى
به قطع نسل انسانى مىگردد، چرا كه تدريجا علاقه به جنس موافق جانشين علاقه طبيعى
به جنس مخالف مىشود مىباشد.
2- عواقب شوم همجنس گرايى
گرچه در جلد نهم تفسير نمونه (در شرح آيات 81- 83 سوره هود) بحث
[1] بعضى جمله" تَقْطَعُونَ السَّبِيلَ" را چنين تفسير كردهاند كه قوم لوط دزد و راهزن نيز بودهاند.
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 15 صفحه : 319