نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 13 صفحه : 58
گناهان تو را
بخشيده"! (گويى نامه عملت از نو آغاز مىشود) [1]
در جلد دوازدهم تفسير نمونه ذيل آيه 23 سوره اسراء بحثهاى ديگرى در اين زمينه
داشتيم.
3-
بكرزايى-
از جمله
سؤالاتى كه آيات فوق برمىانگيزد اين است آيا از نظر علمى امكان تولد فرزند بدون
پدر وجود دارد؟ آيا مساله تولد عيسى ع تنها از مادر مخالف تحقيقات دانشمندان در
اين زمينه نيست؟
بدون شك اين
مساله از طريق اعجاز صورت گرفته، ولى علم امروز نيز امكان چنين امرى را نفى نكرده
بلكه تصريح به ممكن بودن آن نموده است.
مخصوصا موضوع
بكرزايى در ميان بسيارى از حيوانات ديده شده و با توجه به اينكه مساله انعقاد نطفه
اختصاصى به انسانها ندارد امكان اين امر را به طور عموم اثبات مىكند.
" دكتر
الكسيسكارل" فيزيولوژيست و زيستشناس معروف فرانسوى در كتاب" انسان
موجود ناشناخته" چنين مىنويسد:
"
هنگامى كه به ميزان سهمى كه هر يك از پدر و مادر در توليد مثل دارند فكر مىكنيم
بايد آزمايشهاى" لوب" و" باتايون" را به خاطر بياوريم كه از
يك تخمك بارور نشده قورباغه بدون دخالت" اسپرماتوزوئيد" بوسيله تكنيكهاى
خاصى قورباغه جديدى مىتوان به وجود آورد.
به اين ترتيب
كه ممكن است يك عامل شيميايى يا فيزيكى را جانشين" سلول نر" كرد ولى در
هر حال هميشه وجود يك عامل ماده ضرورى است".
بنا بر اين
آنچه از نظر علمى براى تولد فرزند قطعيت دارد وجود نطفه مادر (اوول) مىباشد و
گرنه در مورد نطفه نر (اسپرماتوزوئيد) عامل ديگرى مىتواند