نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 30
"
سيارى" راوى اين احاديث به گفته بسيارى از بزرگان علم رجال كسى بوده است فاسد
المذهب، غير قابل اعتماد، و ضعيف الحديث، و به گفته بعضى، اهل غلو، منحرف، معروف
به تناسخ و كذاب بوده، و به گفته كشى صاحب رجال معروف، امام جواد ع در نامه خود
ادعاهاى سيارى را باطل و بى اساس خواند.
البته روايات
تحريف منحصر به سيارى نيست ولى قسمت مهمش به او بر مىگردد!.
در ميان اين
روايات مجعول روايات مضحكى ديده مىشود كه هر كس مختصر اهل مطالعه باشد فورا به
فساد آن پى مىبرد.
مانند روايتى
كه مىگويد در آيه 3 سوره نساء و إِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا
فِي الْيَتامى فَانْكِحُوا ما طابَ لَكُمْ مِنَ النِّساءِ)
در ميان شرط و جزا بيش از يك سوم قرآن ساقط شده است!!! در حالى كه ما در تفسير
سوره نساء گفتيم كه شرط و جزاء در آيه فوق كاملا يا يكديگر مربوطند و حتى يك كلمه
در ميان اين دو اسقاط نشده است.
بعلاوه بيش
از يك سوم قرآن حد اقل معادل چهارده جزء قرآن مىشود! اين بسيار خندهآور است كه
كسى ادعا كند قرآن با آن همه نويسندگان و كتاب وحى و آن همه حافظان و قاريان از
زمان پيامبر ص به بعد چهارده جزاش بر باد رفته و كسى آگاه نشده؟ اين دروغگويان و
دروغپردازان توجه به اين واقعيت تاريخى نكردهاند كه قرآن كه قانون اساسى و همه
چيز مسلمانان را از آغاز تشكيل مىداد، شب و روز در همه خانهها و مساجد تلاوت
مىشد، چيزى نبود كه حتى يك كلمه آن را بتوان اسقاط كرد تا چه رسد به چهارده جزء!
دروغى به اين بزرگى دليل روشنى بر ناشىگرى جاعلان اينگونه احاديث است.
بسيارى از
بهانهجويان در اينجا به سراغ كتاب" فصل الخطاب" كه در بالا
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 30