نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 199
(آيه 31- انفال).
جالب اينكه
مستكبران امروز نيز غالبا موذيانه براى فرار از حق و همچنين براى گمراه ساختن
ديگران متوسل مىشوند، حتى در كتب جامعهشناسى شكل به اصطلاح علمى به آن دادهاند
و مذهب را زائيده جهل بشر و تفسيرهاى مذهبى را اسطورهها مىنامند! اما اگر درست
به اعماق فكر آنها نفوذ كنيم مىبينيم مساله چيز ديگر است، آنها با مذاهب خرافى و
ساختگى هرگز جنگ و ستيز ندارند، بلكه خود عامل پيدايش يا نشر آنند، مخالفت آنها
تنها با مذاهب راستين است كه افكار انسانها را بيدار مىكند، و زنجيرهاى استعمار
را در هم مىشكند و سد راه مستكبران و استعمارگران است.
آنها
مىبينند قبول تعليمات مذهبى كه اصول عدل و انصاف را پيشنهاد مىكند و با تبعيض و
ستمگرى و هر گونه خودكامگى مىجنگد با نقشههاى آنها مخالف است.
آنها
مىبينند پذيرش دستورات اخلاقى مذهب با هوسهاى سركش و آزاديهايى كه مورد نظر آنها
است سازگار نيست، مجموع اين جهات سبب مىشود كه اين سد و مانع را از سر راه خود
بردارند، و حتما بايد پاسخى براى مردم درست كنند، چه پاسخى از اين بهتر كه آنها را
به نام اسطوره و افسانه دروغين معرفى كنند.
آنچه
متاسفانه آنها را در اين برچسب زدن به مذهب تا حدى موفق مىكند خرافاتى است كه
گاهى افراد نادان و بىاطلاع ساخته و پرداخته و به نام مذهب قالب مىزنند، بر همه
طرفداران مذهب راستين لازم است شديدا با اينگونه خرافات به مبارزه برخيزند، و
دشمنان را خلع سلاح كنند، اين حقيقت را همه جا بنويسند و بگويند كه اينگونه خرافات
هيچگونه ارتباطى به مذاهب راستين
نام کتاب : تفسير نمونه ط-دار الكتب الاسلاميه نویسنده : مكارم شيرازى، ناصر جلد : 11 صفحه : 199